sensyt Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei, jeg har en PC med et Chaintech CT-7VJL hovedkort. link Kortet har tre minneplasser og støtter PC1600/PC2100/PC2700 DDR SDRAM. Brikkene skal kunne plasseres i hvilken som helst plass. I kortet står det nå en brikke med følgende merking: Geil 256 MB PC2700 DDR 333 Cl 2,5-6-3 Jeg har fått tak i en TwinMos brikke: PC3200 (Cl 2,5) 512 MB DDR-DIMM Hos forhandlerne står det: Passer til de fleste maskiner med 266/333/400 Mhz FSB. Bør ikke settes sammen med tilsvarende brikke med annen hastighet. Vil disse brikkene kunne gå fint sammen - slik at jeg da får 768MB minne uten problemer? Eller er det fare for at systemet blit ustabilt? OG - kan brikkene rett og slett bli ødelagt ved en slik kombinasjon? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det skal gå fint ann å blande minnehastighet. Men, husk da på at systemet vil køyre på hastigheten til den treigaste brikka. Har du feks. ei brikke med PC2100 og ei med PC3200 vil systemet berre køyre med PC2100 hastighet. Lenke til kommentar
sensyt Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Takk for svar. Det ante meg at den tregeste brikka bestemmer hastigheten. Men nå får jeg vel forsøke om dette går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå