Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei her inne håper på og få noen gode tips om program for og ha litt kontroll på internet web sider og catting for min datter.

Har hørt det finnes et program for barn (desltopp magic) eller noe lignenede er det noen der som har et eller anet tips.

Så tar jeg det i mot med stor takk. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en god del softwarebaserte løsninger ala "Netnanny" og "Cyberpatrol"

Alle slike løsninger er det mulig å omgå for en som har litt peiling.

Litt bedre er løsninger som settes på routernivå eller via firewall/proxy.

Det finnes routere på markedet som via et tastetrykk kan aktivere innholdsfiltrering, som det må abboneres på. (feks. belkin og zyxel som jeg kjenner)

Du kan sette opp div proxier eller firewaller vha. Linux. Dette er det sikkert mange som kan mye mer om enn meg.

Likevel må jeg si at det viktigste filteret sitter mellom ørene.

Lenke til kommentar

det mest aktuelle er vel en form for blokerte sider og linker i brannmuren dette er ikke ved min pc men hos min ex kone og hu veit knapt om hvordan man gjør ting der. desuten har hun win xp home. probleme er det at jeg bor i oslo og hun i moss.

ellers kunne jeg tatt meg en rask tur vis det hadde vert her og ordna det.

selv har jeg ikke disse problemene på min pc da min datter bruker denne pc,,en--

så det behovet er en grei løsning som selv den intet lærde kan bruke og helst på norsk.

joda jeg fant dette her da.

http://www.online.no/at/sikkerhet/magicdesktop.html

hadde håpet på noe mer sikert men vem vet mulig det er flere tips her inne. :hmm:

Lenke til kommentar
Litt bedre er løsninger som settes på routernivå eller via firewall/proxy.

Det finnes routere på markedet som via et tastetrykk kan aktivere innholdsfiltrering, som det må abboneres på. (feks. belkin og zyxel som jeg kjenner)

Du kan sette opp div proxier eller firewaller vha. Linux. Dette er det sikkert mange som kan mye mer om enn meg.

Dette er jo kanskje litt overkill?

Jeg foreslår heller sånn som mr_trout først foreslo, software baserte løsninger.

Deriblant Magic Desktop, Netnanny o.l, men ja hvis datterenen din har litt greie på data så klarer hun å omgå dette. Men å drive å tukle i linux blir litt drøyt, da det for det første er unødvendig/tungvindt i forhold til andre løsninger. Og for det andre at du neppe ville spurt her hvis du var noen linuxgeek.

Har forresten prøvd Magic Desktop og det er bra, det passer fra ca. 4-10/11 år.

Er hun noe særlig eldre enn det blir det kanskje litt for barnslig, foreslår da at du du prøver noen andre løsninger.

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...