Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte av registerreim? (Golf)

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet når registerreimen på Golf2 bør skiftes?

Hørte en som sa hver 120 000km. Stemmer dette?

Isåfall bør den vel snart skiftes når bilen nå er gått 235 000km.

Er dette en vanskelig jobb å skifte?

Takker for alle svar.

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig og vanskelig. Dersom du veit ka du gjer er det som regel ein grei sak. Men gjer du noko feil med monteringa skal det ikkje mykje til før du kan få seriøse motorproblem.

Så uansett så ville eg latt eit verksted ta seg av den jobben. Da har du garanti på det dersom noko skulle skje i ettertid.

Lenke til kommentar

På min bil er det anbefalt å bytte hver 100 000km (tror det var det).

Har byttet denne reimen 2 ganger selv. Om du ikke har tilgang til en grav hvor du kan mekke på bilen din, vil jeg anbefale deg et verksted. Det vil koste rundt 3000,-

Lenke til kommentar

Registerreima bør skiftes hver 100.000 km. På en Golf2 er det en grei jobb å gjøre det selv, men du bør vite hva du skal gjøre hvis en av de tre akslingene kommer ut av posisjon. Da får du ikke start på bilen og du må begynne å justere. :cry:

Det finnes forskjellige merker som alle akslingene skal stå innstilt på, slik at de går samkjørt. Vet du disse, er jobben ganske enkel. :whistle:

Hvis du velger å bytte den selv, må du huske på å bytte strammehjulet til reima med det samme. Dette er spesielt viktig hvis du ikke har byttet registerreim på flere år og bilen er kjørt så langt som din (høres i allefall ut som det ikke er skiftet reim på VELDIG mange år/ kilometer).

Håper du slipper å ta den på verksted, så sparer du en god del i arbeidspenger. Er du derimot ikke sikker på hva du gjør, bør du la fagfolk ta seg av jobben.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Har en far som skur mye på bil så regner med at han vil hjelpe meg å skifte

reima. Det er sikkert ikke skiftet reim mer enn en gang på bilen. I servicehefte

står det ingenting heller. Forige eier skiftet ikke.

Andre tips og triks mottaes med takk :)

(Har ikke Møller oversikt over registrete verksteds-reparasjoner? Eller

tar jeg feil nå?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...