Gå til innhold

6800 Ultra eller x850xt pe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs vel hvor mye du du bryr deg om frames per sekund... X850XT PE litt raskere i DirectX enn 6800 Ultra, og Ultra kortet er litt bedre i OpenGL. Du merker ikke noe forskjell, så jeg mener det blir hipp som happ...

Se på lagertilgjenglighet... Har du et SLi-hovedkort så hadde det selvsagt vært fristende å sette inn enda et Ultra kort etter noen månder, da får du overlegen ytelse...

Hvis det er strømbruk det står på så bruker X850XT PE litt mer strøm enn 6800 Ultra, men det er ikke snakk om store mengder.... Begge kortene tar to kortplasser

Personlig hadde jeg valgt 6800 Ultra, da jeg bruker Linux endel (der er nVidia enda overlegne), og jeg synes det er kjekt å støtte for shader model 3

Vil vel understreke at jeg tror du kommer til å bli fornøyd uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar
Raptor' date='09/05/2005 : 19:10'] Spørs vel hvor mye du du bryr deg om frames per sekund... X850XT PE litt raskere i DirectX enn 6800 Ultra, og Ultra kortet er litt bedre i OpenGL. Du merker ikke noe forskjell, så jeg mener det blir hipp som happ...

Nå er det jo faktisk bare 1 spill av nyere dato som bruker OpenGL, nemlig Doom 3. For alt annet er X850XTPE kjappere.

Lenke til kommentar
Raptor,09/05/2005 : 19:10] Spørs vel hvor mye du du bryr deg om frames per sekund... X850XT PE litt raskere i DirectX enn 6800 Ultra, og Ultra kortet er litt bedre i OpenGL. Du merker ikke noe forskjell, så jeg mener det blir hipp som happ...

Nå er det jo faktisk bare 1 spill av nyere dato som bruker OpenGL, nemlig Doom 3. For alt annet er X850XTPE kjappere.

Men så er det heller ingen garanti for at dem kommer til å bruke DirectX på spillene fremmover :thumbup:

Lenke til kommentar

Har du ett skjermkort i dag som funker nesten ok?

Da råder jeg deg til å vente ca 1 til 1,5 måneder og kjøpe ATI sitt nye toppkort, skal vist yte litt bedre en 2x6800 Ultra i SLI. Og kommer til å ligge på rundt samme pris som X850XT PE gjør i dag.

Eventuelt da kjøpe ett billige X85XT PE når de raser ned i pris.

Lenke til kommentar
Da råder jeg deg til å vente ca 1 til 1,5 måneder og kjøpe ATI sitt nye toppkort, skal vist yte litt bedre en 2x6800 Ultra i SLI.

Fudo er utsatt til høsten, hvis The Inquirer skriver er sant.

Link

Og tilgjengeligheten når det blir lansert kan vel også diskuteres egentlig... =)

Lenke til kommentar
Har du ett skjermkort i dag som funker nesten ok?

Da råder jeg deg til å vente ca 1 til 1,5 måneder og kjøpe ATI sitt nye toppkort, skal vist yte litt bedre en 2x6800 Ultra i SLI. Og kommer til å ligge på rundt samme pris som X850XT PE gjør i dag.

Eventuelt da kjøpe ett billige X85XT PE når de raser ned i pris.

Skal kjøpe ny data når jeg får feriepengene.. Så det blir i midten av juni.. Det skjermkortet jeg har idag er vel ikke så mye å skryte av.. 9550 256mb.. Det er mulig det kommer nye skjermkort frem til da.. har tenkt til å bruke 15000 på ny data..

BTW. fin avatar

Lenke til kommentar
Kan du bevise dette?

Er det noe å bevise da? Se på hva 99% av spill-titlene bruker mann... Ja, det er kun Doom3 motoren, og selv denne bruker mye DirectX, da selvsagt ikke Direct3D. Men ingen

vits i å spekulere, saken var om man kunne garantere at DirectX vil bli brukt framover og det er rett og slett 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Kan du bevise dette?

Er det noe å bevise da? Se på hva 99% av spill-titlene bruker mann... Ja, det er kun Doom3 motoren, og selv denne bruker mye DirectX, da selvsagt ikke Direct3D. Men ingen

vits i å spekulere, saken var om man kunne garantere at DirectX vil bli brukt framover og det er rett og slett 100% sikkert.

Selvfølgelig vil DirectX bli brukt i lang tid framover, men du sier at "OpenGL er døende på spillefronten". Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for X850XT PE, for den er bedre på alle punkter (inkludert open GL), og det er ikke nøvendig å ha to av det skjermkortet på en stund. ;)

6800U slår x850xt pe når det kommer til OpenGl-ytelse bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...