Apoc_ Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei. Jeg fikk lekasje på kjølesystemet på min 84mod Volvo 740. Det var en liten sak på radiatoren som hadde knekt av....bla bla bla. Problemet er fikset. Siden jeg måtte ut radiatoren rant alt kjølevannet ut. Så nå skal jeg fylle på systemet igjen. Så lurer jeg på hvordan forholdet mellom vann og frostvæske skal være? Eventuellt andre midler som trives i kjølesystemet? Mvh. Apoc_ Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kjølevæske/vann-forholdet skal være ca. 50/50 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kommer ikke det litt ann på hva slags frostvæske du bruker da? Men jeg har i hvert fall brukt 50/50 (fulgt anvisningen på flaska) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 altså.. i normale omgivelsa skal frostveska være blandet med 50/50. Dette gir deg en temperatur på -25/30 grader som blir frysepunktet på veska. Skal du lavere øker du delen med frostveske i forhold til vann. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Generellt sett så skal forholdet være 50/50. For stor andel kjølevæske kan være like ille som for liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå