nissengtr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hallo. Jeg har vist klokka min P4 "litt" mye! Hehe Den tok vist kvelden etter snart et år med kraftig overklokking. Var syn, jeg som likte den så godt. Men har nå rå til en nye en! Bør jeg da heller satse på en Northwood vist jeg får taki en?? En 3 ghz northwood?! Takker for svar.. NissenGTR Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Bare lurer på hva du kjørte prosessoren på jeg før den tok kvelden :] Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) 3.5 ghz og 1.7 V. Jeg tror den tok kvelden pga varmen, for på stress test på prime 95 kom tempen opp i 72 grader da. Og jeg har bra kjøling skalk jeg si deg, men tydelig vis ikke nok... Endret 9. mai 2005 av nissengtr Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 72 er jo ikke ille bare varmt. sats heller på en prescott du Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Kjørte du 1.7v gjennom en prescott? hoy.. det er litt mye... vel vel... mitt tips er 3.2 prescott.. mange som kjører de på 4ghz luftkjølt.. Send en mail til Psdata eller netshop å hør om de har inne noen 3.2E med stepping E0 stepping, SL7PN eller C0 stepping SL7CK eller SL7E5 disse klokker vist best... finnes to steppinger til som ikker er så attraktive. SL7B8 eller SL79M(D0). Skal selv bygge opp stasjonær pc til sommern.. skal da finne tak i en E0 (SL7PN), som skal minst til 4ghz... Endret 10. mai 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) sendte en mail til psdata De 13 3.2E prosessorene de har på lager er alle av SL7PN steppingen, bestillte bestiller min nå Mvh Espen Edit: bestillte.. Endret 11. mai 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 hot damn! 1800 og den kan clockes til 4ghz? Hvilken kjøling trenger man for å clocke den? kunne tenkt meg 4 ghz i barebone, med 6800gt @ ultra. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvilken kjøling trenger man for å clocke den?kunne tenkt meg 4 ghz i barebone, med 6800gt @ ultra. Ca 3800mhz med grei luftkjøling vil jeg tippe... jeg skal vannkjøle, og SKAL over 4ghz.. hehe... Finnes dem som har 4ghz luftkjølt.. det kommer vel litt ann på hvor godt hver enkelt prosessor klokker... Men 3.2E EO er på flere forum synonymt med 4ghz... Hvordan barebone hovedkortet er å klokke på vet jeg ikke... karnsje ikke helt topp? En slik overklokking spiser psu og hovedkort til frokost har jeg inntrykk av, mange som har svidd hovedkortet eller psu.. Jeg har ett Abit Ic7-Max3 som straks skal moddes litt... Vtt, Droop, Caps... Sinked... så jeg er ganske sulten på 4ghz.. 6800gt eller ultra kjøper jeg igjen i sommer... snart ett år siden jeg fikk det første 6800gt i posten.. mvh Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå