Gå til innhold

Nippler til BlackIce Extreme III

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg Radiator og 250gb disk fra PCutstyr nå så når den kommer i hus skal jeg sjekke temperaturer og gi en liten tilbakemelding på effekten.

Når jeg skal sette i niplene, skal jeg bare skru de rett inn eller skal det tettes med noe tettningsmiddel (silikon o.l.)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør absolutt legge silikon på gjengene ja. Det skader aldri å være litt ekstra påpasselig.

De LeGris-koblingene som ofte er montert på den radiatoren, er gjerne utstyrt med "O"ring-tetning mellom nippel og gjengestussen på radiatoren.

Jeg tror ikke de niplene du har bestilt har "O"-ringer, så dermed bør du bruke silikon, evnt gjengetape.

Lenke til kommentar

Fikk meg noen nipler fra biltema som passet black icen min. har tatt på gjengeteip, og BW slangen går på (litt trangt, men det går)

Skal bare vente til etter eksamen, så blir det montering av dobbel raddis ;)

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva slags skruer jeg skal ha for å feste viftene, vanskelig å finne noen som passer, det er ikke noen gjenger eller plass til muttere på radiatoren. Noen som kan si akkurat skruestørrelse?

Lenke til kommentar

Du _må_ ikke bruke skruer!

En løsning som fungerer bra, er følgende:

Få tak i noen passende strips, bredde max 3mm. Tre så disse igjennom fra innsiden av viftefestene på radiatoren, slik at hodet på stripset blir liggende på innsiden.

Tre så vifta inn på de fire stripsene som nå stikker opp fra radiatoren.

Deretter tar du hodene fra nye strips, som du nå trer innpå de oppstikkende, og strammer til. Da skal vifta sitte godt nok.

Lenke til kommentar

Jo, du _kan_ bruke skruer også, helst såkalte plateskruer.

Men ettersom det er svært kort vei fra festeøret på radiatoren og ned til nærmeste rør i denne, ville jeg ikke anbefale det.

Det er alt for lett å punktere et rør, og da er radiatoren ubrukelig.

Som spacer kan du jo nær sagt bruke hva som helst. En passe tykk plastplate kan jo duge, men det er litt "styr" med å skjære den til.

Alternativt kan du jo få tak i et tynt rør, som du kapper i passende / ca 2cm like lengder.

Tre disse over stripsene før du setter på plass vifta, og stram til som beskrevet.

Deretter kan du bruke elektrotape som du da surrer rundt hjørnene på utsiden av rørstumpene, slik at det blir så tett som mulig mellom vifta og radiatoren.

Kanskje ikke verdens smekreste løsning, men det funker!

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å være helt konkret på det.

Hensikten med en spacer er jo å redusere blindsona under viftesenteret, og ideelt sett blir det bedre jo lenger avstand du har mellom radiator og vifte.

Dermed er det ikke sagt at temperaturforskjellene blir dramatisk mye dårligere om du monterer vifta direkte på radiatoren, uten spacer.

Får du plassproblemer, så sløyf spaceren!

Men vær forberedt på litt høyere temps, og kanskje også noe mer viftestøy.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg endelig fått bestilt BIX III.

Men det medfølger ikke nipler. Hvordan Nippler må jeg ha på radiatoren ?

Og hvor får jeg kjøpt de ?

( Jeg har fortsatt TT-BW slangen. :p )

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Men når jeg søker på vare nr. : TS319660404.

Så kommer jeg der jeg startet, Med alle fire nipplene.

Hehe.....Har faktisk vert litt lite søv i den siste uka. langt meg kl 3-4 på natta og stått opp kl 10.

Ikke helt klar i toppen nei... :p

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...