Gå til innhold

Nippler til BlackIce Extreme III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men bare et spørsmål til: klarer bw pumpa den ekstra radiatoren da?

Nå har jeg for moro skyld testet akkurat det du spør om. :yes:

Men da for å sjekke hvilke temperaturforskjeller jeg ville få med BW-pumpa, kontra den MJ1000 som ellers er montert i systemet.

for å gi deg et konkret svar på spørsmålet ditt, så hadde ikke BW-pumpa noen problemer med å sende vannet rundt i systemet, som forventet.

Samtidig kan jeg vel si at den fikk en oppgave litt over pari, ettersom den må ta seg av flow gjennom CPU- GPU- og NB-blokk, i tillegg til et vannkjølt PSU.

Radiatoren er hakket mindre enn den du skal kjøpe, her har jeg en BieX II.

Ellers er det å bemerke at de forskjellige temperaturene rundt omkring ikke steg dramatisk mye heller, til tross for en atskillig lavere flow!

Kommer tilbake med litt mer facts om det, senere i kveld.

---

Og her kommer de. CPU-temps er avlest med sensor inntil core.

BW, 120 ltr/t: CPU-temp v/100% last: 38,8grader. Vanntemp: 32,8grader.

MJ1000, 1000 ltr/t: CPU-temp v/100% last: 37,4grader. Vanntemp: 33,2grader.

Altså en utrolig liten forskjell, tross MJ-pumpa´s vesentlig høyere kapasitet!

Men jeg må understreke at denne lille testen er ganske uhøytidelig, allikevel er jo tendensen ganske klar.

Det er bare en ting som er litt synd, det ser jo ut som om BW pumpa ikke helt er til å stole på.

Og det er også synd på flere måter; En mer stillegående pumpe har jeg ikke hatt på bordet her....

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Tusen takk for den testen din Skrue, er ikke så sikker på om tempen blir så mye lavere, men den burde vel bli en del mer stabil.

Nå er jeg av heldige som har en pumpe som fungerer helt perfekt :D stått og gått nesten konstant i et halvt år ca. (julen) og fungerer fortsatt like bra. Jeg er enig med at den er utrolig stillegående, og etter at jeg flyttet den og ryddet i kabinettet så merker jeg ikke at den er der en gang. Tar og bestiller meg ny radiator når jeg får lønn.

Håper de har samme nipler på Col'n silent som de du linket til på microplex, er litt unødvendig med og bestille fire nipler og betale det samme i frakt som det de koster. men det finner jeg fort ut.

Tusen takk for hjelpen Skrue, kommer med litt temp og andre ting når jeg har fått radiatoren.

Lenke til kommentar

Bare et lite tips: Mange av niplene dem selger på Microplex, selger dem også på biltema. Du kan alltids ta en titt der.

En stor fordel hvis du bor i nærheten og kun trenger noen få nipler.

Da blir det nemlig veldig dyrt å bestille fra Microplex, som du sikkert vet...

Lenke til kommentar

Har lest igjennom tråden her og da jeg har en ekstra Black Ice radiator liggende med tilhørende 120mm vifte, frister det å koble den på.

Spørsmålet er da om jeg virkelig vil få lavere temp på CPU? Har nå ca 52 grader her idle, 64 grader load med BW sett. Er dette høyt? (AMD 2800+ klokket til ca 2150mhz, 21 grader i rommet)

Svar mottas med takk!

*vente på Skrue* :cool:

Lenke til kommentar

LOL, her er´n! :p

Jeg synes nok at CPU-temps´ene dine er i overkant ja! Rundt dette er det nok flere usikkerhetsmomenter.

For å feilsøke litt, vil jeg foreslå følgende:

Legg en finger på siden av CPU-blokka. (på kobberdelen). Kjennes den virkelig varm ut, så stemmer nok temperaturen.

Da ligger sannsynligvis årsaken enten i at du har liten eller ingen flow i systemet, eller at vanntemperaturen er ganske høy, som følge av høy lufttemp inn på radiatoren. Nå har du riktignok opplyst om romtemperaturen ( :thumbup: ), men tar du romluft gjennom radiatoren? Eller trekker du (varm) luft fra et lummert kabinett?

Om blokka derimot skulle vise seg kald eller såvidt lunken, så er det nok programmet du bruker for avlesning av temps, som spiller deg et puss. Det viser seg i de aller fleste tilfelle at disse viser feil, også som en følge av en noe "lurvete" tempsensor, som er et problem på svært mange hovedkort.

Sjekk disse tingene, og kom gjerne tilbake med et svar! :yes:

Glemte jo ifarten å kommentere spørsmålet om ekstra raddis: Ja, det vil alltid hjelpe. Hvor stor gevinsten blir, er allikevel avhengig av hvor godt den eksisterende radiatoren kjøler....

Lenke til kommentar

Først og fremst, så drar radiatoren og viften luft ut ifra toppen av kabinettet, så det er romtemperert luft den drar inn. MBM leser akkurat nå 34 grader i kabinettet, og 52 grader på CPU. Romtemp er fremdeles 22 grader. Er også litt skeptisk til kabinett-temp, men det får heller gå.

Vannet målte jeg også nå, og det holder 32 grader... Selve blokken kjennes absolutt ikke varm ut heller, så er nok noe feil her gitt :/ Er det noen programmer som leser av bedre enn andre, eller er det en FUBAR sensor?

Hvordan kan jeg få en bedre pekepinn på hva tempen ligger på?

Lenke til kommentar
tenker du da på noen av disse ?

den fortjener forøvrig 2x c-systems pumpe på 900 l/t

da bør du vel få utnyttet den og

fant ut at det er gankse mye lurere å kjøpe den på PCutstyr.no, der koster den 412,- istede for 599,- på Cool'n Silent, rart at det er såpass stor forskjell.

Noen som tror at denne grillen vil passe til Pro radiatoren? Vil tro det men kan jo være at skruhullene sitter andre steder. Kunne en eller annen sjekk på de niplene de har på Pcutstyr og se om det er noen som kan settes i Radiatoren så den passer til BW settet? Skjønner virkelig ikke noe av de nipple greiene (hvis noen har en guide så send meg en PM eller post den her)

Lenke til kommentar

fant ut at det er gankse mye lurere å kjøpe den på PCutstyr.no, der koster den 412,- istede for 599,- på Cool'n Silent, rart at det er såpass stor forskjell.

vill nokk tro det er ett introduksjonstilbud.. for 412,- er svært billig..

men den som lever får se.. ikke tror jeg de blir å holde den prisen særlig lenge

Men så lenge den er der så er det jo bare kjempe lekkert.

Lenke til kommentar
Passer denne nipelen på radiatoren ? SE HER

Jeg hørte noe snakk om at man får kjøpt nippler på biltema.

Får man kjøpt denne nippelen på biltema ?

Var en tur på Biltema og kjøpte inn 4 nipler i dag. De er helt like som de på Microplex og koster 13kr per stykk. Link (de øverste med 1/4" gjenge og 8mm) her. Har testet de på BW slangen og de passer som bare det, de er litt trange å få på, men da er de også tette, bare varm de litt først så glir de på.

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

Ååhhh.

Nå selger du ikke BlackIce Extreme serien på Microplex lenger.

Men heldigvis fant jeg den biligere på Pcutstyr.

Men jeg hadde tenkt å kjøpe flere ting fra microplex,

Så det var litt dumt.

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...