Radi Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg har tenkt å kjøpe BlackIce Extreme III SE HER på microplx. Å den leveres uten nippler, så jeg lurer på hvordan nippler jeg må kjøpe. jeg er ikke helt sikkert på hvordan slange størelse jeg har osv... Men jeg har TT BW SE HER Er det noen som kan hjelpe meg? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Regner med at du kan bruke denne nippelen som har "push-in"-kobling for 5/16" slange (8mm), og 1/4" BSP gjenger: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC90003 Lenke til kommentar
Radi Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har funnnet noen info om slange størelsen : (ID 6.4mm) Håper det hjelper dere meg å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 6,4mm ID er det samme som 1/4" - en kvart tomme. Kan du si noe om den utvendige diameteren også? Om den er rundt 8mm, så bør det gå å bruke de niplene jeg foreslo. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jepp den er faktisk 8mm mener jeg å huske Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 ... Og da bør det jo gå bra å bruke den nippelen jeg linket til i forrige post.. Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg kjøpte denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KO14TM38IDRES Den passer fint i gjengene. Har dessverre ikke fått testet radiatoren med disse niplene enda, men de passet helt fint og jeg tror ganske sikkert at de funker greit. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Den kan ikke Radi bruke! Gjengene er riktignok de samme som på den nippelen jeg linket til, men slangeinnfestingen lar seg ikke bruke på slangene i BW-settet! Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Oi sorry, leste litt fort fikk ikke med meg at du hadde TT-BW... Lenke til kommentar
Radi Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Skrue, den nipple'n du linket til, hvordan virker den. tilkobling. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Det er en såkalt push-in kobling. I motsetning til koblingene i BW, som har en nippel hvor slangen klemmes fast med en overfallsmutter, er push-in nippelen basert på en "O"-ring-tetning, som i sin tur klemmer rundt slangen. Dette betinger en viss stivhet i slangen, for at denne ikke skal gi etter for presset fra "O"-ringen. Nå har det seg slik at jeg akkurat har fått en BW-sett inn av døren her, og slangene i det settet er nok på kanten til å være for myke for en slik løsning. Du kan selvsagt prøve, men da MÅ du plassere radiatoren slik at evnt lekkasje ikke ødelegger andre komponenter i maskinen. Magefølelsen min tilsier at du helst lar være. Om du insisterer, så kan jeg tilby meg å lage noen overganger for en BW-nippel, slik at gjengepartiet vil passe i radiatoren Send meg i så fall en PM om det. Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 sjekk prisen på radiatoren på pcutstyr.no, må ha meg jeg også er jo blitt billig nå Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Det er en såkalt push-in kobling. I motsetning til koblingene i BW, som har en nippel hvor slangen klemmes fast med en overfallsmutter, er push-in nippelen basert på en "O"-ring-tetning, som i sin tur klemmer rundt slangen. Dette betinger en viss stivhet i slangen, for at denne ikke skal gi etter for presset fra "O"-ringen. Nå har det seg slik at jeg akkurat har fått en BW-sett inn av døren her, og slangene i det settet er nok på kanten til å være for myke for en slik løsning. Du kan selvsagt prøve, men da MÅ du plassere radiatoren slik at evnt lekkasje ikke ødelegger andre komponenter i maskinen. Magefølelsen min tilsier at du helst lar være. Om du insisterer, så kan jeg tilby meg å lage noen overganger for en BW-nippel, slik at gjengepartiet vil passe i radiatoren Send meg i så fall en PM om det. Hva mente du med lage noen overganger ? Endret 14. mai 2005 av Radi Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Vel, det jeg kan gjøre, er å dreie av gjengepartiet på et par BW-nipler, for så å montere gjengepartiet fra de 1/4" niplene jeg linket til. Dette betyr i så fall at du må sende meg to stk BW nipler, i tillegg til de to du evnt kjøper hos Microplex. Dermed sitter du igjen med BW-nipler med 1/4" BSP-gjenger, som vil passe perfekt i den radiatoren. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Vel, det jeg kan gjøre, er å dreie av gjengepartiet på et par BW-nipler, for så å montere gjengepartiet fra de 1/4" niplene jeg linket til.Dette betyr i så fall at du må sende meg to stk BW nipler, i tillegg til de to du evnt kjøper hos Microplex. Dermed sitter du igjen med BW-nipler med 1/4" BSP-gjenger, som vil passe perfekt i den radiatoren. Er det noe alle kan gjøre eller krever det dykrighet og værktøy som ikke er så vanlige? Har tenkt på å kjøpe en Black Ice Pro II radiator, men har ikke gjort det på grunn av nipplene. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Det krever en viss dyktighet og "spesialverktøy". I denne forbindelse snakker vi om en metalldreiebenk, noe som dessverre ikke er allemannseie. Har du ikke tilgang til en slik, så kan det nok bli vanskelig å få til. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Har nok ikke det nei... hmm. noen andre løsninger på hvordan man kan få en Black Ice Pro Radiator til å passe i et BW system da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 (endret) Om du får tak i 1/4" slangenipler med 1/4" BSP-gjenger, så skal det la seg gjøre å tre slangen fra BW direkte på den. Det bør ikke være noen umulighet vil jeg tro. *Sjekke* Du får en slik nippel hos Microplex! Her: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TS319660404 Nippelen til venstre er den som kan brukes. (-0404) Endret 14. mai 2005 av Skrue Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Tusen takk skrue. hva skulle vi gjort uten deg Men bare et spørsmål til: klarer bw pumpa den ekstra radiatoren da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Jada, det går helt fint. Husk på at den radiatoren er kapabel for en mye høyere gjennomstrømning enn hva BW-pumpa kan klare. Dermed kan du nærmest se bort fra strømningsmotstanden i radiatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå