Gå til innhold

Nippler til BlackIce Extreme III

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe BlackIce Extreme III SE HER på microplx.

Å den leveres uten nippler, så jeg lurer på hvordan nippler jeg må kjøpe.

jeg er ikke helt sikkert på hvordan slange størelse jeg har osv...

Men jeg har TT BW SE HER

Er det noen som kan hjelpe meg?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en såkalt push-in kobling.

I motsetning til koblingene i BW, som har en nippel hvor slangen klemmes fast med en overfallsmutter, er push-in nippelen basert på en "O"-ring-tetning, som i sin tur klemmer rundt slangen.

Dette betinger en viss stivhet i slangen, for at denne ikke skal gi etter for presset fra "O"-ringen.

Nå har det seg slik at jeg akkurat har fått en BW-sett inn av døren her, og slangene i det settet er nok på kanten til å være for myke for en slik løsning.

Du kan selvsagt prøve, men da MÅ du plassere radiatoren slik at evnt lekkasje ikke ødelegger andre komponenter i maskinen.

Magefølelsen min tilsier at du helst lar være.

Om du insisterer, så kan jeg tilby meg å lage noen overganger for en BW-nippel, slik at gjengepartiet vil passe i radiatoren Send meg i så fall en PM om det. :yes:

Lenke til kommentar
Det er en såkalt push-in kobling.

I motsetning til koblingene i BW, som har en nippel hvor slangen klemmes fast med en overfallsmutter, er push-in nippelen basert på en "O"-ring-tetning, som i sin tur klemmer rundt slangen.

Dette betinger en viss stivhet i slangen, for at denne ikke skal gi etter for presset fra "O"-ringen.

Nå har det seg slik at jeg akkurat har fått en BW-sett inn av døren her, og slangene i det settet er nok på kanten til å være for myke for en slik løsning.

Du kan  selvsagt prøve, men da MÅ du plassere radiatoren slik at evnt lekkasje ikke ødelegger andre komponenter i maskinen.

Magefølelsen min tilsier at du helst lar være.

Om du insisterer, så kan jeg tilby meg å lage noen overganger for en BW-nippel, slik at gjengepartiet vil passe i radiatoren Send meg i så fall en PM om det. :yes:

Hva mente du med lage noen overganger ?

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Vel, det jeg kan gjøre, er å dreie av gjengepartiet på et par BW-nipler, for så å montere gjengepartiet fra de 1/4" niplene jeg linket til.

Dette betyr i så fall at du må sende meg to stk BW nipler, i tillegg til de to du evnt kjøper hos Microplex.

Dermed sitter du igjen med BW-nipler med 1/4" BSP-gjenger, som vil passe perfekt i den radiatoren.

Lenke til kommentar
Vel, det jeg kan gjøre, er å dreie av gjengepartiet på et par BW-nipler, for så å montere gjengepartiet fra de 1/4" niplene jeg linket til.

Dette betyr i så fall at du må sende meg to stk BW nipler, i tillegg til de to du evnt kjøper hos Microplex.

Dermed sitter du igjen med BW-nipler med 1/4" BSP-gjenger, som vil passe perfekt i den radiatoren.

Er det noe alle kan gjøre eller krever det dykrighet og værktøy som ikke er så vanlige? Har tenkt på å kjøpe en Black Ice Pro II radiator, men har ikke gjort det på grunn av nipplene.

Lenke til kommentar

Det krever en viss dyktighet og "spesialverktøy". I denne forbindelse snakker vi om en metalldreiebenk, noe som dessverre ikke er allemannseie.

Har du ikke tilgang til en slik, så kan det nok bli vanskelig å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...