Gå til innhold

Nytt 478 HK: VIA brikkesett noe tess?

Anbefalte innlegg

Har ett merkelig problem med mitt ABIT IT7, det bruker veldig lang tid på å overføre fra DVD til harddisk, byttet optisk enhet, og tiden ble mye bedre, men fortsatt ikke slik den skal være. Og jeg lurer da på om det er noe rart med IDE porten.

Tenkte da å kjøpe nytt HK, og siden PCen kun skal brukes til fremvisning av TV-serier, og ett eller annet enkelt spill, så tok jeg det billigste jeg fant hos komplett: Asus P4V8X-X, som har ett VIA brikke sett. Vet den ikke tar FSB over 533, men det gjør ikke noe siden min 2.8 GHz kun kjører på 533. Det skal IKKE overklokkes.

Det burte vel funke bra nok eller?. Koster da kun 390,-

EDIT: rett skrev emnefelt.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Asus P4V8X-X i maskinen min tidligere, og hadde ingen problemer med kortet. Brukte chipset drivere fra cd'en som fulgte med, og kortet kjørte WinXP med min Celeron D 320 uten noen som helst problemer. Allikevel oppdaterte jeg alle drivere + bios fra sidene til Asus for å være på den sikre siden..

VIA chipsettet skapte ikke noen problemer for meg, og innebygget lan/lyd fungerte også helt som de skulle.

I mine øyne er P4V8X-X et bra alternativ dersom man vil ha et billig 478 kort.

Grunnen til at jeg byttet til Abit AI7 var at jeg ønsket støtte for dual channel minne, og at jeg ville klokke litt...

Lenke til kommentar

Serveren min kjører på et Aopen-kort med Via KT400A, og den har stått på 60 dager i strekk på det meste, før jeg slo den av grunnet oppgradering :) Så lenge man har maskinvare som ikke krangler, er det bra stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...