edge Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hei! Jeg er ny i dataoppgradering etc. og lurer på noen ting:) 1. Hvilken type kabinetter passer til min Dell Dimension 8250? Er det en spess type, vet bare at det som er på min er "mini-tower" 2. Hvor mye vil et med god luftgjennomstrømning, og inklusive PSU koste meg? 3. Noen forslag til fine? EDIT-her er specs: Physical Height 42.5cm (16.7 inches) Width 18.1 cm (7.13 inches) Depth 44.7 cm (17.6 inches) Weight 12.7 kg (28 lb) Endret 9. mai 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er ikke noe problem å flytte over i et vanlig midi-tower, det nye kabinettet må ha micro-atx da...Men det er stort sett i alle kabinettene nå til dags har jeg hørt.. du kan bruke den psu'en du har nå, hvis du ikke skal kjøpe ny av andre grunner da.. Har gjort dette selv og ikke hatt noen store problemer..Bare noen leds og litt sånn småtteri som ikke funka helt bra, men det er å overleve.. Det var riktignok med en dell dimension 4600 da.. Men det er vel ikke noe forskjell på dimensjonene regner jeg med.. Jeg kjøpte for øvrig thermaltake tsunami og bzerk 500w da.. Hvis du søker litt rundt på forumet vil du sikkert finne andre tråder om dette...Der kan det stå mye nyttig.. Gidder ikke finne fram noen nå.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Det er ikke noe problem å flytte over i et vanlig midi-tower, det nye kabinettet må ha micro-atx da...Men det er stort sett i alle kabinettene nå til dags har jeg hørt..du kan bruke den psu'en du har nå, hvis du ikke skal kjøpe ny av andre grunner da.. Har gjort dette selv og ikke hatt noen store problemer..Bare noen leds og litt sånn småtteri som ikke funka helt bra, men det er å overleve.. Det var riktignok med en dell dimension 4600 da.. Men det er vel ikke noe forskjell på dimensjonene regner jeg med.. Jeg kjøpte for øvrig thermaltake tsunami og bzerk 500w da.. Hvis du søker litt rundt på forumet vil du sikkert finne andre tråder om dette...Der kan det stå mye nyttig.. Gidder ikke finne fram noen nå.. Jau.. PSU er pga at den jeg har nå sliter med å dra maskina, så jeg tenkte at jeg skulle ta av og sette inn en 550 w ellernoe i den dur... Skal sette inn mer minne, nytt grafikk-kort, og vil ha noe som ligner mer på en lan-pc istedetfor denne gamle plast-dingsen:p Endret 9. mai 2005 av Marc91 Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 humre... ingen som vet om noen fine? som passer til min pc helst Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 ta: 6stk Planker ca. 1000stk spiker 1stk Sag 1stk Hammer 1stk Dings til å måle med 1-3stk Bokser Lakk Så lager du et selv (merk: ikke med planker og spiker helst ) Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 ta: 6stk Planker ca. 1000stk spiker 1stk Sag 1stk Hammer 1stk Dings til å måle med 1-3stk Bokser Lakk Så lager du et selv (merk: ikke med planker og spiker helst ) jada.. noen med noen seriøse forslag? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 hvor mye vil du bruke, og hvilke ting ser du etter i et kabinett? Utseende, lys, stil, holdbarhet osv... Skriv litt mer om det. Smaken er som en stor j###a kake, den er delt i MANGE biter. Dessverre får ikke alle like stor bit Lenke til kommentar
edge Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Hmm.. hvor mye.. avhenger av økonomien.. men si 1 k max da. Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva form er det atx eller matx? viss det er atx kan du kjøpe deg et chiftec midi tower er konge kab Lenke til kommentar
sigen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hva form er det atx eller matx?viss det er atx kan du kjøpe deg et chiftec midi tower er konge kab Eller hvis det er M-ATX. Chieftec midi-tower passer til bege, i tillegg til E-ATX (Hvertfall mitt Dragon ) Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hei! du kan jo kjøpe dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301659&cks=PRL jeg skal ihvertfall kjøpe det . foresten ... er det micro atx på alle nyere dell maskiner? hadde vært litt godt å vite før jeg kjøpte har foresten dell dimension 3000 Lenke til kommentar
VonOs Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 ouups så ikke datoen men men . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå