aavar Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg har funnet ut at jeg har for lite strøm til en hjemmelaget server jeg har, og har lite lyst til å kjøpe nytt utstyr til den. Maskinen er ATX. Er det forsvarlig/mulig å bare koble til en gammel AT-strømforsyning til harddiskene? Hvis ja, hva må jeg ta hensyn til? MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Eneste du må tenkte på er at du må få AT-psu'en til å starte samtidig som ATX-psu'en. En måte å gjøre det på er å bruke en 12V rele, med en NO-kontakt (Normaly Open), og bruke dette i stedet for bryteren som står på AT-psuen. DA kobler du 0 og 12v fra ATX-psu'en til A1 og A2 på kontaktoren, og de to ledningene som før gikk inn på bryteren for AT-psu'en, inn på en ledig NO-kontakt. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 blablabla Eller så kan du bare skru på AT-PSUen før du skrur på PC-en. (rimelig sikker på at dette funker.) Lenke til kommentar
aavar Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg regner med at det siste svaret her vil fungere bra nok for meg. Men sånn i tilfelle, hva koster sånne releer og hvor får jeg de fra? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Clasohlson.no : Art. nr.: 22-3822 Koster 50,- Men joda, du kan nok gjøre som Lautsprecher sier. Endret 9. mai 2005 av nikk0 Lenke til kommentar
aavar Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Må jeg ha den sokkelen også, eller går det greit å montere det med sukkerbiter eller noe? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Du kan gjøre som du vil i grunnen der tror jeg. Men sokkelen er vel grei. Så er det bare å klippe ledningene å skru fast i sokkelen, ellers bør du jo lodde dem fast. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 bruk et rele som er koblet til AT PSUen slik at når du starter AT PSUen så slår releet inn å kortslutter grønn og svart på ATX PUSen, da vil ATX PSUen starte når du starter AT PSUen Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 eller jeg kom frem til en annen løsning som kansje er litt bedre... om du kobler et rele på 12v fra ATX og hiver på de 2 ledningene fra bryteren på AT PSUen på andre siden av releet her er et bilde jeg laga i farten som kansje kan hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå