Mellet Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hei. Siden min funker ikke like bra i Firefox som i IE. Men de fleste som bruker siden har IE. Derfor vil jeg sjekke hvilken Browser folk bruker å derfra velge hvilken .css fil som skal åpnes. Om de har IE skal iedesign.css brukes. Og om de har Firefox skal ffdesign.css brukes. Hvordan kan jeg gjøre dette? Endret 9. mai 2005 av Mellet Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Fra SirIce hjmeeside: Browser-specific stylesheets Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Fra SirIce hjmeeside: Browser-specific stylesheets Mvh Primaxx Takker så mye Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 <?php if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "firefox") ) { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ffdesign.css" />'; } else { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="design.css" />'; } ?> stristr er altså at man søker etter ordet "opera" i $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] Lenke til kommentar
zokra Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 stristr('string man søker i', 'søk etter') Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Men husk at noen nettlesere blir oppfattet som andre. Derfor må man hente de i rett rekkefølge. Søk etter et av Lokaltogs (?) innlegg om stilskifter -der står det utfyllende hvilken rekkefølge som er riktig :-) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Den metoden som primaxx lenket til fra siden min er ikke optimal. Bruk heller noe sånt: <?php $fetch = apache_request_headers(); if(!stristr($fetch['Accept'], "application/xhtml+xml") AND eregi('MSIE[ \/]([0-9\.]+)', $fetch['User-Agent'])) { $css = 'IE_STILARK.CSS'; } else { $css = 'GECKO_STILARK.CSS'; } echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="'.$css.'">'; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå