Gå til innhold

Kjøpe projektor på elkjøp.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nå i det siste har jeg tenkt en god del på å kjøpe en projektor, det virker veldig digg. :green:.

Jeg har tenkt litt på å kjøpe denne på Elkjøp. Men siden rommet mitt ikke blir helt mørkt, oppløsningen ikke var det helt store og slikt så lurer jeg på: returretten på Elkjøp gjelder vel denne projektoren også i tilfelle jeg ikke er fornøyd? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil gjelde, men produktet må være uten synlige skader/slitasje og lignende, altså bør du behandle produktet svært pent.

Uansett så vil jeg jo si at skal du først kjøpe prosjektor, så bør du få en som kan litt om slike ting til å se på rommet ditt og si hva han tror vil bli bra ;).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Den vil gjelde, men produktet må være uten synlige skader/slitasje og lignende, altså bør du behandle produktet svært pent.

Uansett så vil jeg jo si at skal du først kjøpe prosjektor, så bør du få en som kan litt om slike ting til å se på rommet ditt og si hva han tror vil bli bra ;).

Hvis det ikke blir bra så kan jeg jo bare benytte angreretten. :);)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jo, men det jeg mener er at du vil bli mer fornøyd med resultatet og det blir også mindre stress for elkjøp om du faktisk vet hva du trenger og om du vil få et bra resultat før du handler :).

Ja, skjønner godt hva du mener. Har tenkt å undersøke en del om hvordan det blir på rommet her og slikt. :) Men er ikke helt sikker på hvordan det vil bli med en projektor her eller om jeg liker det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Denne projektoren begynner å bli ganske gammel og er egentlig gått ut av sortimanget

Det er vel kun elkjøp som selger den også... Ville heller ha sett på Optama H27, Benq 5120 eller Toshiba mt200 hvis jeg skulle handlet projektor i budsjett klassen..

Lenke til kommentar

Du bør ha ganske stort og åpen rom før å kunne utnytte en prosjektor. Akkurat nå har jeg en Optoma EzPro 757 på et 133" lerret og prosjektoren står 5-6 meter unna lerretet.

Jeg flytter i leilighet til sommeren og den er for liten og trang til at jeg får utnyttet prosjektoren. Litt kjipt å gå fra 133" til f.eks 40" bilde, så jeg vurderer å selge PJ'en min og kjøpe tv.

Siden rommet ikke er helt mørkt bør PJ'en være lyssterk. Jeg er ikke noe ekspert men 1100 ANSI lumens kan kansje være litt lite hvis rommet ikke er helt mørkt. (Rett gjerne på meg hvis noen mener noe annet..) Min PJ er på 2000 ANSI lumens og synes bildet ikke blir så godt hvis det er lys i rommet.

Lenke til kommentar

Projector Central har en glimrende kalkulator, som viser deg hvor stort bilde du får ved forskjellige avstander.

Når du handler PJ er det noen punkter som først må avklares:

1. Budsjett

2. LCD eller DLP (tåler du regnbueeffekten?)

3. Throw Distance (blir bildet stort nok for deg?)

4. Viftestøy!

Når disse punktene er avklart har du funnet et knippe projektorer som du kan leve med, deretter kan du begynne å sortere etter bildekvalitet, oppløsning, etc...

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ok. :)

1. Budsjette mitt er vel opp i mot 15 000, men trenger vel lerret også.

2. Tror det blir LCD.

3. Vil ha ganske stort bilde ja.

4. Har tenkt å koble til pc'n og den er det en god del viftestøy fra.

Lenke til kommentar
HITACHI PJ-TX100, helt klart hvist du vil velge LCD. 15995,- på Hifi centeret. Konge PJ, som jeg selv gav mye mer for da den kom.

Det var da en bastant konklusjon! Det finnes da flere gode LCD projektorer! Kan nevne bestselgeren Pansonic AE700 og Sanyo PLV Z3..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...