Gå til innhold

"Aplication Error" i bla. firefox.exe *løst*

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å få aplication error hver gang jeg bla. lukker Firefox eller Windows Mediaplayer. Se screenshot for mer informasjon. Hva tror dere er grunnen til dette og hvordan skal jeg løse problemet?

post-104-1115653603_thumb.png

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Webben ser ut til å helle mot

1. Start run: scf /scannow

2. Spywaresjekk

3. Mistenke ramen - korrupt eller glidd litt ut av socketen (trukke jæ no på men)

Har tatt spyware sjekk med bla. Adaware, men finner ingenting. Er ikke virus heller.

Det var en annen en her på forumet som hadde samme problemet, men jeg husker ikke hva posten het osv.

Ramen er heller ikke korrupt, scannet ramen en dag med memtest86 (scannet i 10 timer og den hadde tatt 25 tester :) ).

Noen andre som vet hva muligens kan gjøre for å bli kvitt problemet?

Lenke til kommentar

første som slår meg er ram, men dersom du har sjekket den så..

når det gjelder firefox så kan det være relatert til en dårlig extension. opprett en ny profil, se hva som skjer...evt slett profilkatalogen

wmp: hmm, gjelder dette uansett fil? hva med andre mediaplayers?

Lenke til kommentar

Kjørte du denne?

Forsøk også en disksjekk ved oppstart - dette bør uansett gjøres månedlig.

(høyreklikk på c-disken, velg verktøy, sjekk disk, fiks feil automatisk. Så får du beskjed om at det må gjøres ved neste boot.)

Lenke til kommentar
Kjørte du denne?

Forsøk også en disksjekk ved oppstart - dette bør uansett gjøres månedlig.

(høyreklikk på c-disken, velg verktøy, sjekk disk, fiks feil automatisk. Så får du beskjed om at det må gjøres ved neste boot.)

Har ikke kjørt denne (Start run: scf /scannow) enda, da jeg er på skolen nå og ikke hjemme. Disksjekk (scandisk) tar jeg regelmessig, både manuell og automatisk. Men jeg får aldri melding om at noe er galt/feil, så da er kanskje alt i orden. Defragmenterer også jevnlig.

Når det gjelder firefox så kan det være relatert til en dårlig extension. opprett en ny profil, se hva som skjer...evt slett profilkatalogen

wmp: hmm, gjelder dette uansett fil? hva med andre mediaplayers?

Hvordan skal jeg slette profilen min i Firefox? Den eneste extensionen jeg har installert er et skin, og det har jo fungert bra.

Alt dette skjedde på en gang, og jeg får bare "Aplication Error" når jeg lukker diverse program.

Har ikke testet det skikkelig når det gjelder om det gjelder andre mediaplayere, men det virker ikke sånn om det er med de andre. TIl nå har jeg fått erroren når jeg lukker Firefox, av og til Opera, Windows Mediaplayer (10 serien), smc.exe og av og til får jeg også error like før pc'en skrus av. Kanskje 10 sek. før pc'en skrur seg av.

Har heller ikke bevegd noe sårlig på ramen/pc'en i det siste så det er rart hvis den ikke er skikkelig inni.

Lenke til kommentar

Problemet er løst. Jeg slettet ikke profilen min i Firefox som dere anbefalte. Jeg tok rett og slett og avinstallerte Firefox 1.03 og tok en registry-rens etterpå. Så installerte jeg Firefox 1.04 RC og alt er bra igjen. Det rare er at det forsvant gradvis, altså programmene sluttet etterhver å klikke, vet egentlig ikke helt hva jeg gjorde for at det ble bra igjen.

Men takk til alle som har svart :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...