Neopard Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei Jeg har plutselig fått endel penger, og da er det jo på tide å skaffe en ny PC! Den skal primært brukes til spill og å se film (bor på hybel), og jeg har ingen planer om å overklokke. Komponentene jeg har tenkt på er som følger: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit MSI GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, NX6800GT-T2D256E Samsung SpinPoint P120 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM (Har tenkt til å kjøpe to stykker og ha dem i RAID) Er dette deler som vil passe bra sammen, eller er det noe som er åpenbare flaskehalser eller overkill? I tillegg skal jeg selvfølgelig kjøpe kabinett, DVD brenner, tastatur o.l. men der har jeg ikke bestemt noen spesifikke modeller ennå. Skjerm har jeg allerede. Lenke til kommentar
Neopard Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ingen kommentarer, så da regner jeg med at ingen ser noe å utsette på Men, jeg lurer på en ting til: strømforsyning. Jeg ser for meg at en naturlig oppgradering en gang i fremtiden vil være å sette inn et par harddisker til, og et grafikkort til i SLI. Vil det holde med 400W for å drive et slikt system, eller trenger jeg kraftigere PSU? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 1 . Kjøp S-ATA harddisker. 2. Hva med et Raden X800XL ? er både billigere og yter likt med et 6800GT/U, og yter i noen tilfeller bedre! Lenke til kommentar
WeXeL Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Men, jeg lurer på en ting til: strømforsyning. Jeg ser for meg at en naturlig oppgradering en gang i fremtiden vil være å sette inn et par harddisker til, og et grafikkort til i SLI. Vil det holde med 400W for å drive et slikt system, eller trenger jeg kraftigere PSU? Har du en 400watt nå? Viss du skal kjøre SLI og med et par ekstra harddisker så ville jeg satset på 500watt Denne foreksempel Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 har 4 venner med radeon x800 og en med x850, og _ALLE_ har hatt problemer med ytelse. regner med at du spiller cs, wow eller noe i den duren. Det som skjedde med dem var for det meste at den droppa. Hvis folk sier "noobs - feil installeringsmåte" er det feil. 2 av dem sendte det faktisk tilbake og fikk nytt som fungerte. når du har 10k anbefaler jeg Geforce 6800. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 JamesT: Ett ord. Brukerfeil. Det er ingen ting gale med x800 serien fra radeon, de er som oftest mer prisgunsitge og mer stillegående en nvidia sine alternativer. Hovedkortet du har valgt ut er helt kurant men har en stor ulempe. Chipsett viften på den bråker en fin del og går på hele 9000rpm. Denne bør såfall byttes med tanke på at du bor på en (liten?) hybel og skal kanskje sove ved siden av denne maskinen. Bytte chipsett kjøler er foresten veldig lett. Jeg ville valgt minne med bedre tilgangstider (latency), feks de bedre seriene til OCZ, Corsair, Kingston, PQI eller Crusial. Som sagt tidligere du bør gå for sata disker, men samsung som du har valgt ut er veldig stillegående, ta gjerne samme harddisker som du har valgt ut men gå for sata versionen. MIST har en fin 500W PSU som blir solgt på microplex. (da blir det 2x porto hvis du kjøper alt på en annen webshop). Andre kvalitets merker: OCZ, Enermax, Forton\Source, YESICO og flere. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 JamesT: Ett ord. Brukerfeil.Det er ingen ting gale med x800 serien fra radeon, de er som oftest mer prisgunsitge og mer stillegående en nvidia sine alternativer. Der er jeg helt enig. Når det gjelder RAMen, så hvorfor ikke TwinMOS når man ikke overklokker? Tilgangstider har minimalt å si når man spiller krevendes spill. Lenke til kommentar
Neopard Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 Tusen takk for alle svar! Da blir det S-ATA harddisker og 500W strømforsyning. Grunnen til at jeg går for et nVidia kort er at jeg er fristet av muligheten for å oppgradere en gang i fremtiden ved å sette inn et ekstra kort av samme type i SLI. Forhåpentligvis vil kortet da være billigere, og forhåpentligvis ikke ha forsvunnet fra markedet. Tiden vil vise om dette er noen god ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå