Gå til innhold

hk til AMD Athlon 64 939

Anbefalte innlegg

Ja, som det står i tittelen så skal jeg kjøpe meg AMD Athlon 64 3800 939 socket og lurer derfor på hvilket hovedkort som er best av kortene fra Komplett, dette er for å spille med. Jeg har Asus v9999 GeForce 6800 GT AGPx8. Helst Abit og med 4 ram steder. Mens jeg er i gang, jeg har ikke peiling på hvordan RAM brikker jeg har, bortsett fra at det er 2048Mb. Jeg har sett på komplett.no at det står DDR-DIMM 3200/3500/ETC., har da tenkt at det kanskje har noe med hvor stor prosessor den takler, er dette tilfelle? Får da måtte jeg tenkt på nytt ram og det har jeg ikke penger til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som står bak DDR dim er hastigheten feks. for 3200 er hastigheten 400MHz (200 x 2 pga DDR) tok en 3200 brikke fra Komplett her står hastigheten til 400MHz, ofte blir 200MHz brukt for 3200 brikker. Prøv å Google etter CPU-Z, legg programmet inn og se hvilke minnebrikker du har - får både aktuell hastighet og delenummer(navn), har 4400 brikker på mitt 939 kort , "uklokka" går de med 3200 speed (200MHz) - takler (designa for) 275MHz (550).

Lenke til kommentar

Ville tatt en titt på Asus A8N-SLI Deluxe var jeg deg.

Har prøvd både dette og Abit AV8, og jeg har falt på Asus. Mye fordi det er NForce 4.

Den eneste bakdelen er bråket fra den 8000rmp vifta på chipsettet....;)

Who99

Lenke til kommentar
Ville tatt en titt på Asus A8N-SLI Deluxe var jeg deg.

Har prøvd både dette og Abit AV8, og jeg har falt på Asus. Mye fordi det er NForce 4.

Den eneste bakdelen er bråket fra den 8000rmp vifta på chipsettet....;)

Who99

Hvordan skal trådstarter få Geforce 6800 GT (AGP) kortet sitt til å passe på Asus A8N?

Når du skriver slikt,så tror jeg ikke noe på at du har prøvd noen av de 2 kortene. :nei:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Whoops...leste ikke trådstarters post bra nok...:blush:

Og..joda...jeg har prøvd begge kortene. Akkurat nå har jeg A8N med et Asus 6600GT kort på, men dette kjøpte jeg sammen med hovedkortet. Hadde et Gainward FX5200 kort føre dette i AGP. Dette sitter i min bedre halvdels maskin nå.

Who99

Lenke til kommentar
Whoops...leste ikke trådstarters post bra nok...:blush:

Og..joda...jeg har prøvd begge kortene. Akkurat nå har jeg A8N med et Asus 6600GT kort på, men dette kjøpte jeg sammen med hovedkortet. Hadde et Gainward FX5200 kort føre dette i AGP. Dette sitter i min bedre halvdels maskin nå.

Who99

Begynnte bare å lure litt for i denne tråden sier du at du har MSI K8N NEO4 Platinum. :p

Lenke til kommentar

Det stemmer...på grunn av det problemet byttet jeg ut dette kortet, skjermkortet og minnet. Gadd ikke å tulle mer med det. Jeg er heldig som har en kammerat som driver sin egen butikk på Åmot i Modum. Kan bytte varer jeg ikke liker hos han. Forøvrig var det trolig minne som gjorde problemet i tråden nevnt ovenfor.

Who99

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...