Gå til innhold

Den store "mens vi venter på venice/sandy" tråden

Anbefalte innlegg

Vi har alle lyst på en, men hvor får man en først? :dribble:

Har du hørt rykter eller vet du om en butikk som har fått et parti på lager? Post all info her..

Hvor lang tid skal det ta før hw.no legger San Diego 3700+ for socket 939 i prisguiden? hvor finner man en sandy/venice billig? o.s.v

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det er dårlig at hw.no ikke har fått de inn i prisguiden.. Men blir spennede å se om de klokker like bra som de som de største sidene har fått utdelt!

Skulle vel kanskje purret på hw.no og web-shoppene om å få 3700+ på plass i sortimanget?

Tipper prisen kommer til å ligge på rundt 2500kr. for denne prosessoren om en mnd tid.

Lenke til kommentar
Syns det er dårlig at hw.no ikke har fått de inn i prisguiden.. Men blir spennede å se om de klokker like bra som de som de største sidene har fått utdelt!

Skulle vel kanskje purret på hw.no og web-shoppene om å få 3700+ på plass i sortimanget?

Tipper prisen kommer til å ligge på rundt 2500kr. for denne prosessoren om en mnd tid.

Den kostet jo rundt 2600,- i USA :dontgetit:

Tipper nermere 3000,- jeg :)

Lenke til kommentar
Hva er spesielt med venice?

Har ganske rask klokkefrekvens: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz :dribble:

Venice og San Diego er laget av den aller siste produksjonsteknikken til AMD. Begge disse viser seg og være veldig kjølige, i tillegg til at de har SSE3 og forbedret minnekontroller. De fleste er veldig ivrige på å kjøpe en Venice og San Diego for å overklokke dem.

Lenke til kommentar

Da var en "Venice" bestilt fra MPX.

Jeg kjøpte den først og fremst for at den bruker såpass lite Watt , og attpåtil har Cool'nQuiet.

"Prescott" har plaget ørene mine i et år nå. men nå er det slutt! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Håper for din del at du har bestilt nytt HK og? 

Nei? rekner med at AMD64 passer på P4P800 Deluxe? Det er jo deluxe modell så den bør da passe... :roll::roll: neida , bestilte meg et Asrock hovedkort med Uli brikkesett bare for ikke å være helt normal! ;)

Pc'en skal ikke brukes til noe annet enn kontorarbeid likevel med det første , og vil ha en PC som er relativt stille.(Skal ikke mye til i forhold til prescott)

Er også bare AGP på det kortet så hvis jeg får lyst til å spille så bare kjøper jeg et vifteøst 6600GT eller no sånt.

Men min Venice prosessor lar vente på seg , ser at ny ubekreftet leveringstid er 25.05.05 :thumbdown:

Lurer også på hvordan det er når jeg har et hovedkort som trenger BIOS oppdatering for å funke med Venice(Asrock kortet) , jeg får ikke i det hele starta opp Pc'n nok til å flashe engang da? må jeg låne en annen CPU til jeg får flashet BIOS??

Lurer litt på dette....

Lenke til kommentar

dkvam...jeg sjekka ut hjemmesiden for det 'asrock' hovedkortet. Aldri hørt om dem før. Ikke sett de korta i tester hos kjente hardware sites heller som Anandtech eller Toms Hardware Guide. Og ULi M1689 chipset!!?

Anbefaler deg hovedkort fra Asus, MSI, Abit, DFI eller GigaByte. Siden du skal ha deg Athlon64, så anbefaler jeg ett med nVidia nForce4 Ultra chipset. Eller nForce3 hvis du skal ha AGP skjermkort.

Men hvorfor bytte ut din Intel Prescott? Bråker? Vifta som bråker...ikke prosessoren! Er da bare å bytte til en stor kobber kjøler med stor vifte som flytter mye luft, men som ikke bråker.

Sjekk ut denne kjøleren f.eks.

Edit : sorry for OT

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
dkvam...jeg sjekka ut hjemmesiden for det 'asrock' hovedkortet. Aldri hørt om dem før. Ikke sett de korta i tester hos kjente hardware sites heller som Anandtech eller Toms Hardware Guide. Og ULi M1689 chipset!!?

Jeg har brukt Asrock mange ganger før når jeg har bygget billige PC'er til venner og kjente. Billig/stabilt er det jeg har blitt vant å forbinde Asrock med.

Asrock er Asus sitt billigmerke. Asus selger billige kort via Asrock for ikke å ødelegge den statusen Asus har oppnådd.

Det kortet jeg kjøper er testa hos ocworkbench

Jeg har den kjøleren du linka til , liker den egentlig ikke i det hele tatt.

Nå er jeg svært kresen på støy og slikt , og jeg synes denne lager en sånn dypere 'stor' suselyd.

Attpåtil går alle vifter i systemet raskere med Prescott da den bidrar sterkt til å øke temperaturen i kab.(jeg har lite kabinett) Strømforsyninga spyr ut varme som en hårføner for å dekke effektbehoven til denne varme poteten.

Synd , fordi det er en fin CPU , egner seg svært godt til Windows arbeid.

Har vært nysjerrig på A64 i lengre tid og nå...

Men takk for innspillet , lenge til CPU kommer på lager så jeg kan fremdeles ombestemme meg med valg av HK , men Prescott ble solgt i forigårs.

Lenke til kommentar

Det du sa om asrock og Asus visste jeg ikke. Jaja man lærer så lenge man lever som de sier ;)

Hva med å kjøpe en gammel brukt P4 Northwood da? De blir ikke så varme som Prescott. Jeg hadde en Northwood 2.8 @ 3.5 Ghz før jeg kjøpe min FX-55. Den ble bare 57-60 grader load med min kjøleløsning (90mm vifte 23dB).

Athlon64 er en god gaming prosessor, men til Windows bruk er nok Pentium4 best. Men dette vet du nok.

Lenke til kommentar
Det du sa om asrock og Asus visste jeg ikke. Jaja man lærer så lenge man lever som de sier 

;) Grunnen til at jeg kjøper dette Asrock kortet er at tidligere har jeg alltid skulle hatt det "beste"

Når jeg kjøpte HK til Prescott så skulle det være Ide raid , Gblan , Firewire +++

Problemet er bare , at jeg aldri fikk bruk for det.(noen som kjenner seg igjen?)

Derfor kjøper jeg noe billig denne gangen , eneste jeg krever at det har mange USB 2.0 porter , er stabilt , og har ca likegod ytelse som konkurrentene.

Hva med å kjøpe en gammel brukt P4 Northwood da? De blir ikke så varme som Prescott. Jeg hadde en Northwood 2.8 @ 3.5 Ghz før jeg kjøpe min FX-55. Den ble bare 57-60 grader load med min kjøleløsning (90mm vifte 23dB).

Det er mye p.g.a Cool&Quiet jeg kjøper AMD.

Genial funksjon som Intel skulle hatt i Preschot.

Athlon64 er en god gaming prosessor, men til Windows bruk er nok Pentium4 best. Men dette vet du nok.

Jepp er klar over det , men håper ikke AMD64 er noen sinke heller da.

Nå har jeg aldri prøvd disse prossessorene , men jeg kommer ikke til å irritere meg over noen treghet i generell bruk , eller?

Jeg sitter på en Pentium III 866Mhz nå, DEN irriterer meg! :!:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri prøvd disse prossessorene , men jeg kommer ikke til å irritere meg over noen treghet i generell bruk , eller?

Jeg merker ingen treghet i generell bruk her jeg sitter på en A64 3000+ :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg merker ingen treghet i generell bruk her jeg sitter på en A64 3000+ :thumbup:

Bare om du har en zillion vinduer og programmer vil du merke at en amd er treg, men du har jo ikke hyperthreading uanset på den p3 ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...