Gå til innhold

Ny cpu, hvilken?

Anbefalte innlegg

Hallo..!

Jeg har tenkt å skaffe meg no nytt. Har per i dag en Intel P4 FSB 800 HT 2.8E GHZ. 1gb kingston valuram, asus P4P800S HK og GeForce 6600GT. Og har tenkt meg og oppgradere litt.

Men har ikke så alverden med penger, så lurte jeg på om jeg ville merke no heftig forskjell vist jeg gikk over til en A64 3500+ eller 4000+? For jeg ser jo masse tester der Pentium

blir slått ned i støvla av denne A64, men er veldig redd for at jeg skal bli mislyka. Eller hva sier dere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et stor behov for å kjøpe nytt da? Har du overklokket?

En AMD 4000+ gir nok bedre ytelse men lønner det seg i det heletatt? Du kan likegreit vente til dobbelkjerne CPUene kommer og til prisene faller litt.

Lenke til kommentar
Hallo..!

Jeg har tenkt å skaffe meg no nytt. Har per i dag en Intel P4 FSB 800 HT 2.8E GHZ. 1gb kingston valuram, asus P4P800S HK og GeForce 6600GT. Og har tenkt meg og oppgradere litt.

Men har ikke så alverden med penger, så lurte jeg på om jeg ville merke no heftig forskjell vist jeg gikk over til en A64 3500+ eller 4000+? For jeg ser jo masse tester der Pentium

blir slått ned i støvla av denne A64, men er veldig redd for at jeg skal bli mislyka. Eller hva sier dere??

Du burde heller lagt i mer penger når du kjøpte the 6600GT kortet, og kjøpt et 6800GT kort i stedet. Du vil kanskje såvidt merke forskjell ved å gå over til en kjapp Athlon 64, men du vil virkelig merke forskjellen om du kjører et skjermkort med dobbelt så mange pipelines og dobbelt så mye minne.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

kjøp et billig 939 hk HER det er et bra kort. og venice 3000+ så klokker du litt. du skal visst glatt kunne dra den opp i 2600 mhz. gjør du det er du allerede 200 mhz over 4000+.

var ihvertfall det jeg gjorde. men med winchester. kjører den på 2400mhz og den kosta 1300 i stedet for 3500.

det er en grei måte og opgadere billi når du ikke har så veldi behov/penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...