Gå til innhold

Shaman, overpower? Eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, shaman er særlig bedre enn andre klasser, noen mener shaman er "overpowered" fordi en godt spilt shaman kan ta alle andre klasser i spillet uten problemer. Dette er jo på grunn av allsidigheten en hybrid har. Vit at på level 60 er både mage, druid og til dels warrior mer fryktede motstandere i PVP, for ikke snakke om at de er mer ønsket i PvE instancer. En shaman er bedre en de fleste andre klasser fram til level 40+, men etter det tar de spesialiserte klassene over.

jeg vil anbefale deg å tenke deg om både 2 og 3 ganger, spillet trenger flere spesialklasser, ikke 80% hybrider :)

Vit at på level 60 er både mage, druid og til dels warrior mer fryktede motstandere i PVP, for ikke snakke om at de er mer ønsket i PvE instancer.

Ikke misforstå, en shaman er like ettertraktet som enhver annen class i instance. Har aldri tatt et eneste raid run uten shaman. I 5mans groups kan selvfølgelig shaman byttes ut, men den minst ettertraktete klassen tror jeg må være Hunter. Totalt ubrukellig i 5man instance, fordi du trenger sap, du trenger sheep, du trenger secondary healer (shaman/druid), du trenger prim. healer og du trenger tank.

:thumbup:

Endret av dimdal
Vit at på level 60 er både mage, druid og til dels warrior mer fryktede motstandere i PVP, for ikke snakke om at de er mer ønsket i PvE instancer.

Ikke misforstå, en shaman er like ettertraktet som enhver annen class i instance. Har aldri tatt et eneste raid run uten shaman. I 5mans groups kan selvfølgelig shaman byttes ut, men den minst ettertraktete klassen tror jeg må være Hunter. Totalt ubrukellig i 5man instance, fordi du trenger sap, du trenger sheep, du trenger secondary healer (shaman/druid), du trenger prim. healer og du trenger tank.

En shaman er slett ikkje like ettertraktet som enhver annen klasse, Priest og warrior er mykkje meir ettertraktet, og i de fleste tilfeler er mage også det.

I 5mans groups kan selvfølgelig shaman byttes ut, men den minst ettertraktete klassen tror jeg må være Hunter. Totalt ubrukellig i 5man instance, fordi du trenger sap, du trenger sheep, du trenger secondary healer (shaman/druid), du trenger prim. healer og du trenger tank.

nå kommer jo det helt ann på hvilken instance du skal i da :roll:

Det fungerer for eks veldig dårlig med sheep og sap mot elemental's og demon's som i Dire Maul east.

Neida, shaman er særlig bedre enn andre klasser, noen mener shaman er "overpowered" fordi en godt spilt shaman kan ta alle andre klasser i spillet uten problemer. Dette er jo på grunn av allsidigheten en hybrid har. Vit at på level 60 er både mage, druid og til dels warrior mer fryktede motstandere i PVP, for ikke snakke om at de er mer ønsket i PvE instancer. En shaman er bedre en de fleste andre klasser fram til level 40+, men etter det tar de spesialiserte klassene over.

Stikkord: Frost Shock og Earthbind Totem.

En shaman er slett ikkje like ettertraktet som enhver annen klasse, Priest og warrior er mykkje meir ettertraktet, og i de fleste tilfeler er mage også det.

Vel jeg spiller shaman (60) og har aldri vært på et eneste raid uten minst 2 shamans.

Du skjønner det at et raid team må bygges opp av flere klasser, og en priest, mage og warrior er ingenting uten backuphealing/buffs og ekstra dps.:roll:

Når du sier at shaman ikke er like ettertraktet som en annen klasse tar du deg vann over hodet, det virker rett og slett ikke som du har noen særlig peiling på hva du snakker om. Sier ordet "Reincarnation" deg noe? Ok du kan bytte ut med en warlock for å få soulstone, men hva med tremor totem, cure disease/poison totem, windfury totem, mana tide totem da? Og hvem gjør backuphealing? Druid/stygghelligkriger

Vet ikke hvilken level du er, men jeg snakker nå om instances på level 60.

Det er er STOR forskjell på å være mer ettertraktet pga mangel og å være ettertraktet pga funksjon. På serveren jeg spiller er det for eksempel veldig mange shamans, og det sier seg jo selv at det vil bli færre plasser for oss da?

Priests har vært vanskelig å skaffe, fordi det ikke er så alt for mange 60s av disse enda, og da vil jo selvfølgelig de bli mer ettertraktet i raids fordi man rett og slett ikke finner andre.

nå kommer jo det helt ann på hvilken instance du skal i da rolleyes.gif

Det fungerer for eks veldig dårlig med sheep og sap mot elemental's og demon's som i Dire Maul east.

Jepp, sant nok.

Endret av dimdal

Vel jeg spiller shaman (60) og har aldri vært på et eneste raid uten minst 2 shamans.

Du skjønner det at et raid team må bygges opp av flere klasser, og en priest, mage og warrior er ingenting uten backuphealing/buffs og ekstra dps.:roll:

Når du sier at shaman ikke er like ettertraktet som en annen klasse tar du deg vann over hodet, det virker rett og slett ikke som du har noen særlig peiling på hva du snakker om. Sier ordet "Reincarnation" deg noe? Ok du kan bytte ut med en warlock for å få soulstone, men hva med tremor totem, cure disease/poison totem, windfury totem, mana tide totem da? Og hvem gjør backuphealing? Druid/shaman..

Vet ikke hvilken level du er, men jeg snakker nå om instances på level 60.

Det er er STOR forskjell på å være mer ettertraktet pga mangel og å være ettertraktet pga funksjon. På serveren jeg spiller er det for eksempel veldig mange shamans, og det sier seg jo selv at det vil bli færre plasser for oss da?

Priests har vært vanskelig å skaffe, fordi det ikke er så alt for mange 60s av disse enda, og da vil jo selvfølgelig de bli mer ettertraktet i raids fordi man rett og slett ikke finner andre.

nå kommer jo det helt ann på hvilken instance du skal i da rolleyes.gif

Jepp, sant nok.

Druid er primary healer, du mener shaman/imbadin ;D

for meg så er den minst attraktive klassen en dårlig spiller. Vil mye mer ha en god hunter enn en dårlig shaman. Hunters er den PERFEKTE pullern hvis spilt riktig, og leverer vanvittig mye skade samt at han har en Pet som tanker/tar på seg aggro.

Har en følelse av at de hunterne du har hatt i ditt party ikke har skjønt/forstått åssen en hunter skal brukes.

Ville mye mer hatt en god hunter enn feks en god rogue i mitt party ihvertfall, fordi en hunter dekker 3 behov: Pulling, Tanking og Damage Dealing.

"Shaman Overpowered?".

Man kan si det sånn....

Paladins skal være hybrider men i virkeligheten er en paladin en secondary healbot/ tank.

En shaman har alt, høy melee dmg, høy magic dmg, bra armor, utallige muligheter for å stoppe folk fra å løpe vekk mens paladin får hva , et skjold som utsetter døden med 12 sekunder - jippi! :whistle:

Tauren Shamans er vel de beste med høy HP og Warstomp :)

Endret av Keylar
Jeg vet ikke om jeg synes shamans er overpowered, men de er utrolig vanskelige for en paladin i pvp. Med en gang de ser at de vil bli knust er det ghost wolf. Utrolig irriterende ><

hæ? shamans er jo noe av det letteste å ta.. Dumme shamans som er helt avhengige av earth shock mot paladins, og spellen er jo lett å unngå å bli truffet av..Men seff finnes det de som er utrolige flinke, bruker classen sin til det ytterste, og er dritgode :p

over til topic.

De er kraftige. Slår ekstremt hardt i pvp, kan heale seg osv, men er ikke spesielt "overpowered" etter lvl 40 (som nevnt ovenfor) imo.

Før 40 var de et helvete mildt sagt, men nå har det jevnet seg ut.

Og ja, enda som før, ghost wolf er uuutrolig plagsomt.

"Oj, han fyrn der greier jeg jammen meg ikke. Jaja, hvem bryr seg, jeg stikker"...

Også enig i det Keylar sier. Paladins sies å være hybrider, men i forhold til shamans er de på langt nær det.

edit: no offence til shamans. Mener bare at de fleste shams tenker at så lenge de har earthshock eier de hvem som helst. Når de merker at det ikke funker, sliter de siden de fleste ikke har en spesiell "plan - B".

Endret av Taykun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...