dunder Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Heisann. Lurer på å kjøpe DV-kamera, og dette er ikke første gang jeg legger inn et innlegg om det her. Klarer bare aldri å få bestemt meg. Det som er frustrerende nå om dagen er om jeg skal gå for et kamera med DV inn, eller om jeg klarer meg med et som ikke har dette. Jeg har kommet fram til at valget står mellom Sony DCR-HC42 eller Panasonic NV-GS35. Sony har DV inn, noe Panasonic ikke har. Innbiller meg selv at det er lurt å ha et kamera hvor jeg kan overføre redigert film til tape igjen. Noen synspunkter på dette? Det som derimot ikke er så tiltalende med sony er at det er touchscreen. Har lest mye både og om dette, men innbiller meg at jeg vil fikle mye med det etterhvert, og til slutt finne ut at det er no forbanna tull. Synspunkter? I hvertfall... Panasonic har USB 2.0, og det er jo også en rask teknologi. Dermed lurer jeg på om noen vet om det går ann å overføre redigert film til en tape via USB 2.0 på panasonicen. Og eventuelt om dette går rask og greit også. Hvilke andre muligheter er det eventuelt for å overføre en redigert film til en tape. Går utifra at det finnes tape-lesere/skrivere å få kjøpt, noen som eventuelt vet hvor mye en sånn koster? Fortvila hilsen fra en frustrert mann som har lyst på DV-kamera, men som aldri får bestemt seg.... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du må nok bruke firewire for å føre film tilbake til kasset. Jeg har selv kamera med både analog og DV inn og ut. Og ja, jeg bruker begge deler. Selv redigerer jeg filmene, og kjører de tilbake på MiniDV kasset for å lagre de der, til senere anledninger... Aner ikke noe om de to kameraene som du nevner, men mitt tips er uansett at du bør ha med DV inn! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 DV inn er greit å ha. Bedre kvalitet enn DVD. Da kan du ta inn videoen igjen en gang hvis du vil legge det over på de nye Blue-ray og HD-DVD, eller vil redigere det mer ved en senere anledning. Ekstra leser/skriver koster flesk, da er det billigere å kjøpe begge kameraene du nevner og bruke bare det ene til DV ut og inn. USB2 kan du glemme. Touchscreen fungerer greit for meg, men det blir en del fingeravtrykk på skjermen kan du si. Begge deler fungerer like bra spør du meg. Lenke til kommentar
palvaa Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 DV inn er greit å ha. Bedre kvalitet enn DVD. Da kan du ta inn videoen igjen en gang hvis du vil legge det over på de nye Blue-ray og HD-DVD, eller vil redigere det mer ved en senere anledning. Ekstra leser/skriver koster flesk, da er det billigere å kjøpe begge kameraene du nevner og bruke bare det ene til DV ut og inn. USB2 kan du glemme. Touchscreen fungerer greit for meg, men det blir en del fingeravtrykk på skjermen kan du si. Begge deler fungerer like bra spør du meg. Det fungere med mitt Canon camera med USB Har overført video i DV format til PC så redigert så overført tilbake med KUN USB Men det står i manualen at det kun fungerer med USB 2.0 og WINXP Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Mulig det funker med ditt kamera palvaa, men USB er ikke til å anbefale. Jeg lurer på om videofilen følger DV standarden hvis du overfører med USB, mulig. Men uansett, USB gir ofte mer problemer enn det er verdt. Det er en grunn til at det er satt en standard, firewire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå