Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer i Windows XP.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har problemer med å komme meg inn i Windows, kommer så langt at jeg får logget meg inn med brukernavn og passord, men ikke lengre. Får svart skjerm, så restarter PC-en seg. Dette problemet kom først etter jeg installerte noen nye Windows-oppdateringer. Både i "normal modus" og VGA modus skjer det samme, men i sikkerhetsmodus fungerer det fin-fint.

Har fått en del forslag på IRC, men ingen av forslagene løste problemet.

1) Starte opp i VGA(nevnt ovenfor)

2) Systemgjennoppretting. Her får jeg ikke valgt noen av datoene(ingen av datoene er i fet skrift). Så her kommer jeg ingen vei.

3) Avinstallere tidligere Windows-oppdateringer. Finnes ingen installasjonsdato på oppdateringene, dermed vet jeg ikke hvilke jeg skal avinstallere. (om problemet skyldes oppdateringene er uvisst. Men kan tenkes)

Alle forslag mottaes med takk.

Mvh. Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problem en gang da eg flashet et 9800pro kort til 9800xt.

når xp skulle laste inn (slik som du sier) ble skjermen svart når den lastet driveren, og rebootet.

fikk starte opp i sikkerhetsmodus (tror ikke noen drivere blir lastet inn da)

avinstallerte skjerm-driveren, og den funka, men klikka igjen når eg la den inn!

om du går inn i Kontrolpanel-->Administrative verktøy-->Hendelsesliste

så finnes det logger over feil!

kan hende det er noen driver-konflikter i systemet, som ble lastet ned via windows update, det kan du sjekke her:

Kontrolpanel-->Administrative verktøy-->Datamaskinbehandling

og velg "enhetsbehandling"

er ikke sikker på om du kommer inn i disse, når du kjører "sikkerhetsmodus"

så du får prøve

Lenke til kommentar
hadde samme problem en gang da eg flashet et 9800pro kort til 9800xt.

når xp skulle laste inn (slik som du sier)  ble skjermen  svart når den lastet driveren, og rebootet.

fikk starte opp i sikkerhetsmodus (tror ikke noen drivere blir lastet inn da)

avinstallerte skjerm-driveren, og den funka, men klikka igjen når eg la den inn!

om du går inn i Kontrolpanel-->Administrative verktøy-->Hendelsesliste

så finnes det logger over feil!

kan hende det er noen driver-konflikter i systemet, som ble lastet ned via windows update, det kan du sjekke her:

Kontrolpanel-->Administrative verktøy-->Datamaskinbehandling

og velg "enhetsbehandling"

er ikke sikker på om du kommer inn i disse, når du kjører "sikkerhetsmodus"

så du får prøve

Hei, takk for svar.

Nå skal du se. Nå har jeg eksperimentert litt.

Gikk først inn på enhetsbehandling, det så alt grei ut.

Så gikk jeg deretter inn på hendelsesliste->system, der var utrolig mange, både advarsler og feiler, men får å finne ut hvilke som oppstår når jeg prøver å starte opp i vanlig modus så fjerna jeg alle, og tok en reboot. Etter rebooten så var det ingen nye. Så boota jeg opp i sikkerthetsmodus og da kom det 3 nye, dcom var vel kilden, men de oppstå pga. jeg starta opp i sikkerthetsmodus. Så da er vel system-feil utelukket(?). Etter dette tok jeg en kikk på hendelsesliste->program, der var det nesten like mange, fjerna alle, starta opp i vanlig modus, og da kom disse opp:

Feil i tjenesten Volume Shadow Copy: Uventet feil under kall av rutinen CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

COM+-hendelsessystemet fant en ugyldig returkode under den interne behandlingen. HRESULT var 8007043C fra linje 44 av d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Kundestøtte for å rapportere denne feilen.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

COM+-hendelsessystemet fant en ugyldig returkode under den interne behandlingen. HRESULT var 8007043C fra linje 44 av d:\nt_qxp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Kontakt Microsoft Kundestøtte for å rapportere denne feilen.

Regner med at feilen må ligge en plass her, ettersom det ikke var noen nye feilmeldinger på hendelsesliste->system. Hjelper dette deg/dere noe? Kan feilen ligge her mon tro??

Lenke til kommentar
Sånn som galaxee sier er den beste løsningen å reinstalere skjermdriveren, du burde ikke tukle me noe du ikke vet hva er. :p

eller få en ny driver

Hva er det du snakker om? Skjermdriveren? Jeg har ikke installert noen nye skjermdrivere, og tviler på at det har blitt gjort av seg selv. Så er nok ikke det som er problemet. Eneste som har vært installert nå nylig er jo windows-oppdateringer, for alt jeg vet som kan det godt være de som kræsjer, men det vet jeg jo ikke. Og i og med at det ikke står noe installasjonsdato på de forskjellige oppdateringene så tør jeg ikke å begynne å fjerne noen. Kan gjøre vondt verre.

Mvh. Ole

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg prøvd litt forskjellig.

Prøvde først å avinstallere skjermkort i tilfelle det var der problemet lå, men det så ikke ut til å hjelpe et dugg. Installerte skjermkortet med nye drivere å prøvde å boote opp i vanlig modus uten hell. Samme problemet.

Noe jeg kom på selv var å installere SP2 for å se om det kunne hjelpe, men det hjalp jo selvfølgelig ikke heller. Så nå er jeg ganske hjelpesløs.

Ingen andre som har noen formening om hva dette kan skyldes? Utrolig surt å ha en PC der man ikke får gjort noe.

Mvh. Ole

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du har satt windows til å "automatisk" downloade og innstallere oppdateringer, kan den godt finne på å utskifte "grafikkdriveren" Opplevde det selv en gang, og alt gikk i sort. Nå var dette så ikke tilfelle med deg.

Hvis du vet datoen for opdateringen, kan du prøve å lave en søkning etter filer og mapper. Her har du muligheter for å søke etter filer som er forandret/opprettet på en bestemt dato. Husk å sette den til å søke i skjulte filer.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...