ipo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 hei hei, dette er andre innlegget mitt, men det har faktisk ikke mye å gjøre med vannkjøling i pc, men derimot et egg klekkeri :o, grunnen til at jeg spør om det jeg skal spør om her, er nettop pga jeg har lest at peliter. har både varme og kulde, dvs, kan jeg bruke en ?pelitere?(vet ikke hvordan det skrives) til å lage varme? og ett anna spm, finnest det termometer som kan styre et slikt element? fks om jeg vil ha 37.5 grader, og få termometeret til å styre peliteren? takker for alle svar, og jeg beklager at dette spm har havna her, men jeg tenkte at folk her vet slikt datanørder vettu :O hehe mvh/ipo Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvorfor bruke et peltierelement. Alt du ønsker er jo å lage varme. Det kan du fint gjøre med en effektmotstand som ikke koster allverden. Peltierelement er dyre saker som er laget for andre bruksområder enn det du har behov for. Selve temperaturstyringen er det som koster $$ her. Vet Clas ohlson har noe som du kan bruke, en veldig nøyaktig elektronisk termostat som passer ditt behov. Denne koster over tusenlappen dog, men så har det seg slik at du trenger nøyaktig temperaturregulering, og det koster penger. Blir det et noen grader for varmt, så dør eggene. Lenke til kommentar
ipo Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 ok, takk skal du ha fikk vartfall skikkelig bilde av det no, men jeg har vell aldri tenkt på effektmotstand da, men men, må nok grubble litt mer på dette men takker for svar, sry for at dette spm blei slengt inn her, men som sagt så får jeg kjappere svar her en alle andre plasser jeg kunne har stillt det samme spm takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå