formann Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ser meget bra ut, dog ble jeg ikke imponert over overklokkingsegenskapene og enda mindre imponert over prisen Men siden Intel har annonsert priskutt så vil vel dette fremtvinge et priskutt hos amd også, godt vi har konkuranse ja Husk det ble kun brukt 1.4v .. spør du meg så er 2.7Ghz på 1.4v svært bra Prisen faller nok etterhvert, og det er jo ikke noe nytt at prisen for flaggskipene er høy. 4200 og 4400 får nok en litt mer hyggelig pris. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Here's the bottom line. If we had to recommend a single core processor, the choice would depend greatly on the type of applications in use. But in the dual core arena, though, there is not much that speaks for Intel: go with the Athlon 64 X2. Så kategorisk har Tom's aldri vært i retning pro-Amd før! Link til test. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hmm... tenkte ikke på det her med siiiinsykt dyrt hk og ram for Intel oppsettet hehe... Tipper prisen på et amd og et intel oppsett blir tilnærmet like i pris, spesiellt siden amd oppsettet klarer seg med det billigste rasket av ram og 1-2gb er interessant. Det er jo lite poeng i å ha dual core hvis du må vente på harddisken... Det er jo kanskje verdt å merke seg at hvis du har to programmer som bruker mye minne får du kun en gevinst ved å gå fra single til dual core hvis du har nok ram. Man sparer også endel på powersupply og kjøling ved å gå for amd... Hmm.. er egentlig litt skuffet over forrige pc jeg kjøpte meg, var lite futt i den i forhold til den forrige jeg hadde. Ikke noe kvantesprang akkurat. Tenker jeg må hive meg på et middels dyrt skjermkort, ikke medium-enden av spekteret som sist.. Jaja, eller så driter jeg i hele greia og funderer på alle problemen i verden i de 5 sekundene jeg venter ekstra på en kompilering.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Grunnen til at HW ikke har testet Pentium D, går jeg ut i fra er av samme årsak som jeg nevner i min forrige post; nemlig at Pentium D ikke er å få kjøpt her til lands ennå. Og så har dem vel ikke vært så heldig å fått tilsendt et testeksemplar av Intel heller. "Heldige"? Dersom man "maser nok"/har kontakter får man helt klart tilsendt en CPU for test. Det er da eksempelsvis ihvertfall en forumdeltaker som pt. "tester ut" en Venice ...lenge før noen Webshops hadde fått "kloa" i noen..(ser bort fra den dyrere og mer lukrative 3800+-varianten.. som er/var på lager for kort tid siden) Det *burde* derfor være enkelt å få tak i en d820..særlig når den faktisk er i salg..ihvertfall til OEM-partnere (og den er da testet andre steder). Forsåvidt ikke så viktig, men det er jo greit å ha *litt* gangsyn.. både disipler og profeter.. Jeg er pt. mer spent på om alment tilgjengelige Venice-CPU'er (3000+/3200+) er så gode som det er lov å håpe på.. Til slutt: Det ville være fint om hw.no tok en grundig sammenlikningstest av Dual-CPU/system når mer "snilt" prisede varianter var på vei inn til butikkene.. Det er jo lov å håpe... Lenke til kommentar
vmlinuz2 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 ...men man kan ikke si at to lommelykter gir 2x lysets hastighet liksom... hvis du holder endene på lommelyktene sammen, skrur på begge lommelyktene samtidig, da vil avstanden mellom fremste lys{partiklene|bølgene} øke med 2x lysets hastighet. Hva det hadde med saken å gjøre er derimot ikke godt å vite... vmlinuz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 ...men man kan ikke si at to lommelykter gir 2x lysets hastighet liksom... hvis du holder endene på lommelyktene sammen, skrur på begge lommelyktene samtidig, da vil avstanden mellom fremste lys{partiklene|bølgene} øke med 2x lysets hastighet. OT: Hehe, det spørs på hvilket referansesystem du måler i fra. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Here's the bottom line. If we had to recommend a single core processor, the choice would depend greatly on the type of applications in use. But in the dual core arena, though, there is not much that speaks for Intel: go with the Athlon 64 X2. Så kategorisk har Tom's aldri vært i retning pro-Amd før! Link til test. Wow! Det var TKO må jeg si... Blir spennende å se når CPU'ene blir alment tilgengelig og hva evt. priskonkurranse fører til.. Det er ihvertfall tydelig at AMD har ett teknisk klart overtak.. Endret 9. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
maze Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 4800+ svarte til forventningene mine. Var utrolig digg å lese nedover å se alle testene den knuste Intel i. AMD har gjort en kjempe jobb. AMD Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Grunnen til at HW ikke har testet Pentium D, går jeg ut i fra er av samme årsak som jeg nevner i min forrige post; nemlig at Pentium D ikke er å få kjøpt her til lands ennå. Og så har dem vel ikke vært så heldig å fått tilsendt et testeksemplar av Intel heller. "Heldige"? Dersom man "maser nok"/har kontakter får man helt klart tilsendt en CPU for test. Det er da eksempelsvis ihvertfall en forumdeltaker som pt. "tester ut" en Venice ...lenge før noen Webshops hadde fått "kloa" i noen..(ser bort fra den dyrere og mer lukrative 3800+-varianten.. som er/var på lager for kort tid siden) Det *burde* derfor være enkelt å få tak i en d820..særlig når den faktisk er i salg..ihvertfall til OEM-partnere (og den er da testet andre steder). Forsåvidt ikke så viktig, men det er jo greit å ha *litt* gangsyn.. både disipler og profeter.. Jeg er pt. mer spent på om alment tilgjengelige Venice-CPU'er (3000+/3200+) er så gode som det er lov å håpe på.. Til slutt: Det ville være fint om hw.no tok en grundig sammenlikningstest av Dual-CPU/system når mer "snilt" prisede varianter var på vei inn til butikkene.. Det er jo lov å håpe... Hva ting burde være er en annen ting enn realiteten. Det er ikke akkurat som at noen av brukerne her betaler hw.no noe som helst. Så synes det blir feil å forvente noe som helst egentlig. Hvordan vet du at Pentium D er i salg hos OEM partnere? Jeg var akkurat innom Dell sine sider og fant ingen systemer der som kunne konfigureres med Pentium D. Vet det er en del andre OEM partnere, men, Dell er vel en av de største på Intel. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Litt mer om lansering av Pentium D ? http://computerworld.com.sg/ShowPage.aspx?...id=3&issueid=38 Endret 9. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) TLS1000 Ser ut som om AMD er i et par vektklasser over Intel, ifølge THG får jo Intel TKO i hver runde, er jo bare penga som berger de..... Og når det gjelder testen her på HW i forhold til THG og andre nettsted, vel HW for KO totalt. Hadde AMD leverte så svake produkter som intel hadde de gått adundas med en steiking... Endret 9. mai 2005 av Osse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hvordan vet du at Pentium D er i salg hos OEM partnere? Jeg var akkurat innom Dell sine sider og fant ingen systemer der som kunne konfigureres med Pentium D. Vet det er en del andre OEM partnere, men, Dell er vel en av de største på Intel. Du har helt rett i å arrestere meg her... Jeg *antok* utifra andre artikler/nyheter at dette var tilfellet. Jeg påpeker at det *burde* være mulig å få til en sammenlikning av aktuelle dual-core kandidater.. dvs. X2 og d820... dersom man har en rimelig god kontatkflate mot alle aktuelle produsenter/leverandører.. Når selv "uncle Tom" klarer dette som enkelte her beskylder for å være "i lomma" på Intel.. burde andre klare det også.. At du (og andre) tilsynelatende glatt velger å overse dette er ikke overraskende.. Ref(som ett av flere eksempler i tråden): 4800+ svarte til forventningene mine. Var utrolig digg å lese nedover å se alle testene den knuste Intel i. AMD har gjort en kjempe jobb. AMD For meg blir slike utsagn bare helt feil.. Det er vel ikke ett vekkelsesmøte dette her? Eller? Forøvrig gjentar jeg bare det jeg skrev over her.. (takk til "hilram" for den linken fra "uncle Tom"). AMD har tydeligvis ett *klart* teknologisk forsprang med sin dual-core løsning. Om det gir resultater kommersielt er ikke sikkert.. De fleste bruker jo f.eks. Windows fremfor Linux/Unix på "desktop'n"... Den siste kommentaren var til :"Hva ting burde være er en annen ting enn realiteten".. og hva realitetene blir vet vi ikke ennå.. Jeg håper på sunn/fair konkurranse.. selv om sannsynligheten for det siste er heller lav.. (Man er da en kynisk realist) Edit: Leif var her.. ..samt... OK.. det er visst ett vekkelsesmøte : Hadde AMD leverte så svake produkter som intel hadde de gått adundas med en steiking... "Over&out" for meg trur eg... Dette blir bare for dumt dersom det er på det nivået diskusjonen skal fortsette... Endret 9. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Snadder prosessoren sin Liker alt dette Dual hypet. Har 2 eldre socket A dual maskiner som vil få mye bedre støtte fremover når software blir skrevet med SMP støtte. De kan fremdeles sparke fra seg de med rette prosessorene innabords. (merk : pin moddet xp-m) Lenke til kommentar
Osse Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 TLS1000 Hvis du mener det er dårlig nivå å si noe som er sant, skal AMD vokse og ikke falle tilbake til K2 - k6 tiden må de ha bedre produkter en intel, og det er gledlig at de kan levere det. For i henhold til de tester som jeg til nå har lest, får intel grisebank på de fleste områder. Og det er vel et fakta at hadde AMD levert de ytelsesresultatene som intel gjør så hadde de vært i store problemer. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har alltid lurt på. Hva skjer med produktene dere tester? Får dere lov til å beholde dem? Må dere sende prosessoren tilbake til AMD? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvordan vet du at Pentium D er i salg hos OEM partnere? Jeg var akkurat innom Dell sine sider og fant ingen systemer der som kunne konfigureres med Pentium D. Vet det er en del andre OEM partnere, men, Dell er vel en av de største på Intel. Det skal visst være mulig å bestille Pentium D maskiner fra Dell USA. Har ikkje sett etter sjølv..... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Man får bestilt Dell Dimension XPS Gen 5 m/EE840, fra USA ja. Maskina er testet av Extremetech her Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Here's the bottom line. If we had to recommend a single core processor, the choice would depend greatly on the type of applications in use. But in the dual core arena, though, there is not much that speaks for Intel: go with the Athlon 64 X2. Så kategorisk har Tom's aldri vært i retning pro-Amd før! Link til test. I think they must've seriously screwed up their Far Cry results. Either they mislabeled the graph, or they ran the A64 CPUs 30% under clock. Here are real Far Cry results: http://www.techreport.com/reviews/2005q2/a...x2/index.x?pg=5 X2 4800+ 100.4 FPS X2 4200+ 90.8 FPS A64 4000+ 90.2 FPS P4 660 77.6 FPS 840 EE 73.0 FPS Here's what Tom claims: P4 660 131 FPS 840 EE 130.8 FPS X2 4800+ 125.4 FPS A64 4000+ 86.5 FPS Simply on crack. No other explanation. And here is THG, in an earlier review, showing the A64 4000+ blowing away the P4 660: http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-15.html They need some serious quality control. http://www.aceshardware.com/forums/read_po...29840&forumid=1 Blir vel ny sportsbil på Tom i år alikevel da... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hmm, dette er spennende saker, men har et spm. til dere som har litt peiling her: Ofte når man jobber med flere ting samtidig, spesielt hvis det er harddisk intensive prosesser, så får jeg inntrykk av at harddisken ofte blir flaskehalsen, og ikke CPUen, stemmer ikke dette? (f.eks. ved skriving/lesing flere steder på disk samtidig) Og vil i såfall en dobbelkjerneprosessor kunne ha noen innvirkning på dette? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Here's the bottom line. If we had to recommend a single core processor, the choice would depend greatly on the type of applications in use. But in the dual core arena, though, there is not much that speaks for Intel: go with the Athlon 64 X2. Så kategorisk har Tom's aldri vært i retning pro-Amd før! Link til test. En positiv overraskelse! Også ExtremeTech tok noe overraskende helt av i sin begeistring for Athlon 64 X2: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1813757,00.asp AMD Smokes the Competition What can we say, except "Wow!" We expected dual-core to bring great things to the desktop, and we definitely weren't disappointed. Intel's dual-core efforts showed some marked improvement in several areas, but they were already doing pretty well at the general-purpose multitasking thing with Hyper-Threading. AMD was in dire need of dual-core CPUs to address this deficiency, and they've addressed it in spades. What we're looking at here is a clean sweep. [...] Summary: The best CPU we've tested to date. Det er spesielt positivt å se at de siste pro-Intel enklavene, altså THG og ExtremeTech, omsider har snudd skikkelig og gir AMD den anerkjennelsen de fortjener Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå