DesertGlow Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 TEST: AMD Athlon 64 X2 4800+: En revolusjon Tiden er kommet for en virkelig revolusjon på desktop-markedet. Nå skal også entusiastene få oppleve ekte multitasking med prosessorer med to kjerner. Møt Athlon 64 X2. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har allerede oppdatert ønskelisten til kommende jul. Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Herlig, gleder meg til jeg skal kjøpe ny pc. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Samme her! Synd det ikke kommer til å bli før om 2 år Kan hende jeg bytter ut den nåværende pcn pga noen småproblemer, evt selger noen av delene.. og da blir det kanskje s939 med en dobbeltkjerne som erstatter.. Nydelig CPU Endret 9. mai 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ser svært lovende ut. Dessuten, av det jeg har sett på nettet av tester, er A64 X2 også overlegne i forhold til Intel sine dual-core proessorer. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Veldig spennende! Gleder meg allerede! Skal bli gøy å se hvordan de overklokker med skikkelig bios og skikkelig HK ( les DFI LP NF4 ) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det blir da ingen problem for AMD å komme med en som kjører på 2.6 Ghz før 65nm prosessen er på plass. Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Dere kunne ta med cinebench 2003 eller 3d Studio med i testen da. Savner også dual Xeon prosessorer med i testen.... edit: prisen blir ikke så venlig heller, $1000 i USA, det blir ca 10000,- hos komplett, ikke 6000 Endret 9. mai 2005 av 3dRacer Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Siden Dual Core banka Dual Opteron, gleder jeg meg til at Dual Core Opteron blir tilgjengelig fra Norek.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Dere kunne ta med cinebench 2003 eller 3d Studio med i testen da. Savner også dual Xeon prosessorer med i testen.... Tidspress...de hadde ikke tid. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ser svært lovende ut. Dessuten, av det jeg har sett på nettet av tester, er A64 X2 også overlegne i forhold til Intel sine dual-core proessorer. Både på ytelse å pris knuser AMD Intel på pris. Posetiv retning på ytelse og negativ på pris. Da sammenligner jeg ikke med EE dualcorene siden den er så far out der, ingen kjøper jo den anyhow. Men med Pentium D, som har betydelig dårligere ytelse, men prisen er jo SYKT mye hyggeligere. Dualcore til AMD vil nok bare finnes i high end entusiaster markedet, før prisene går ned. As you can see from the diagram, Athlon 64 X2 4800+ appears much faster than its counterpart from the Athlon 64 family. And if it were not for the crazily high price of the new Athlon 64 X2 4800+ exceeding $1,000, I would definitely call this processor a great choice. Especially, since it doesn’t fall behind its single-core fellows in any applications. Keeping in mind the price of the new Athlon 64 X2, we have to admit that these CPUs can so far be regarded as one more excellent choice for wealthy hardware enthusiasts, just like Athlon 64 FX. Those who care most about the performance in applications other than games will definitely pay due attention to the new AMD Athlon 64 X2 processor family. Må si meg enig med X-bit labs konklusjon. Og det HW sier om at det er billigere enn dual, så har ikke akkurat dualcore tatt noen deler av det markedet så det er et heller elendig argument. Sykeste dere klarte jo faktisk å få en test som ikke var ca 3 måneder etter alle andre. Jaja en gang måtte det vel skje. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Gratulerer med en flott test! Fint at Athlon 64 X2 4800+ klarer å leve opp til forventningene folk hadde til den her på forumet. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 kan man si dette er markedets kraftigste prosessor? hvis man ser bort fra de programmene som ikke støtter mer enn en prosessor... Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ser svært lovende ut. Dessuten, av det jeg har sett på nettet av tester, er A64 X2 også overlegne i forhold til Intel sine dual-core proessorer. Overlegne vil jeg ikke si.. feil igjen =p Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Denne testen var bra! Jeg ble straks mer positiv til dobbelkjerner, inntil jeg så prisen. Men jeg kommer uansett ikke til å kjøpe noe nytt på en god stund uansett. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) 6000kr veiledene pris? for 4800+ versjonen da antar jeg? Tror jeg venter til prisene er ca halvparten iallefall og mer programmer er kodet for å utnytte det... Endret 9. mai 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Da er det bare å vente på at folk lager spill laget for slike prosessorer. Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) har på følelsen at jeg kan vente med å oppgradere til det kommer AMD64 X4 jeg (se specs i signaturen) eneste jeg tror jeg trenger før det er nytt grafikkort, men tiden vil vise EDIT: kan legge til at jeg tror ikke prisen kommer til å bli 6000NOK tror den vil nærme seg 9000NOK prisen på prosessorene er 800$ for fx55 som koster 7200kr i Norge, og denne koster 1000$ Endret 9. mai 2005 av MAndreas Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har Athlon 64 X2 4800+ to kjerner som tilsammen er på 2400MHz, eller er det to kjerner på 2400MHz, så det til sammen er 4800MHz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå