kriryd Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvordan endrer man bokstavene fra f: til c: ? Og kan man endre dette uten å formatere? Har hatt problemer med c: og dermed fjerna den, så f: står igjen og ingenting vil funke.. er forsåvidt på f: windows er, så jeg vil gjerne endre dette. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det tror jeg ikke lar seg gjøre uten reinstall. Det problemet du beskriver kommer visstnok når man fjerner den opprinnelige C: partisjonen og oppretter en ny. Man bør enten bare formatere den opprinnelige partisjonen eller fjerne alt før man lager nye. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Gjelder det uansett om man skal forandre "fornavnet" på en partisjon? Har litt kluss i disse selv... Lenke til kommentar
kriryd Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Må da finnes enklere måte å endre det på? Skulle ikke tro at man må formatere for å skifte bokstavene... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Må da finnes enklere måte å endre det på?Skulle ikke tro at man må formatere for å skifte bokstavene... Ta en titt i registeret og gjør et søk på c:\ du. Så kan du tenke deg hva som skjer hvis du bytter til f:\. Eller omvendt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hehe......en kompis av meg prøvde på dette. Han hadde D: som OS-disk og forandret stasjonsbokstaven til C: ! ....og han kunne virkelig ikke fatte hvorfor ikke ikonene ikke funket lenger Det eneste jeg kan tenke meg som kan hjelpe deg i denne sammenhengen er PM. Det har en bootprogram som visstnok skal hjelpe deg med noe i denne duren, men jeg har aldri testet det. Den enkle måten........reinstaller, så får du vekk gammelt rask i tillegg Lenke til kommentar
mahcmoud Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du må bruke Symantec PartitionMagic.. Det er et program som kan fikse mye med HDD-en.. Kan hende du må bruke programmet til å dele F: i to: C: og F: Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du kan forandre stasjonsbokstav i Windows også. Åpne kontrollpanel, velg ytelse og velikehold - administrative verktøy. Gå inn i datamaskinbehandling og velg diskbehandling i menyen på siden. Der kan du endre stasjonsbokstaver. Det er ikke alle partisjonene du kan endre uten en reinstallering av OS, og det kan hende at programmer på partisjonen du endrer ikke virker skikkelig etterpå (pga registerinnstillinger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå