Trc Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hei Har trøbbel med et Sapphire Radeon 9700Pro jeg kjøpte for snart 2 år siden. Det har funket fint i PC’en hele tiden, helt til for ca. 1 mnd siden. Problemet oppsto helt plutselig uten noen endring i drivere eller hardware. Resten av hardwaren ble kjøpt sammen med skjermkortet og har vært uendret hele tiden utenom en RAM-dobling for ca. 5 måneder siden. Når jeg starter opp PC’en så vises det masse blå firkanter i Windows-oppstartsbildet. Av og til rebooter den før den kommer inn i WinXP (SP1). Hvis den klarer å starte WinXP, så vises av og til grafikkbug på ikoner. Har prøvd med flere drivere, men samme resultat. Jeg har sendt kortet tilbake til MPX 2 ganger, men de har ikke funnet noen feil. Etter første gangen, prøvde jeg kortet igjen, og det funket fint i ca. 2 ½ time. 2 timer med vanlig Windows-bruk og etter ½ time med World of Warcraft, så hang spillet seg og Windows rapporterte at VPU’en hadde blitt resatt da den ikke lenger svarte på driverkommandoer. Jeg prøvde å kjøre dxdiag og teste Direct3d. Den viste bare et stillbilde av kuben samt masse grønne firkanter over hele skjermen. Da jeg rebootet fikk jeg fram de blå firkantene igjen. Jeg har også prøvd å flytte kortet over i en annen PC ( Mandrake 10.0 ), og de blå firkantene vistes også der i oppstarten. Jeg har nå kjørt en stund med et eldre Radeon-kort i maskinen, og det har ikke vært noen problemer med det. Jeg tror ikke det er et kjøleproblem, i hvert fall ikke med selve kortet. Jeg har prøvd å ta ut kortet og kjøle det ned en stund etter et krasj, og får samme resultat etterpå. Dette begynner å bli veldig frustrerende og dyrt ( frakt og testgebyr fra MPX x2 ), så jeg hadde satt pris på noen synspunkter/forslag på hva det kan være. Noen andre komponenter som kan forårsake slik oppførsel? Min hardware: - AMD Athlon XP2700+ 2.17GHz, Socket A 333Mhz Bus, 384Kb, Thoroughbred - GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 Socket A/370, AMD XP 2700, Duron - Asus A7V8X/LAN Socket A AMD Hovedkort VIA KT400, ATA/133, ATX, DDR, Audio,LAN - AOpen HQ48PRO Midi Tower kabinett BLÅ 300W - 2x TwinMOS 512MB PC3200 DDR Winbond - Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO ( Nå: Ati Radeon 64MB VIVO ) Endret 9. mai 2005 av Trc Lenke til kommentar
Trc Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Ingen som kan hjelpe? Noen som vet om for lite strøm til skjermkortet kan lage slike problemer? Kortet trenger jo ekstra strøm fra PSU'en ( Det gamle Radeon-kortet trenger ikke ), men jeg forstår ikke hvorfor problemet følger med når jeg flytter kortet til en annen maskin.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå