Gå til innhold

viftene snurrer like fort med cool'n quiet


Anbefalte innlegg

bruker cool'n quiet å det fungerer fint.. ligger på 1000mhz når prosessoren ikke jobber. det som er litt irriterende er at viften snurrer like fort hele tiden?

 

asus pc probe visder at vifta til cpu snurrer på 3199 for øyeblikket.. den hopper litt opp å ned men er aldri under 3100. cpu'en (som er en athlon 64 3000+) ligger på 27 grader for øyeblikket.. må vifta snurre for fult da?.. for den endrer aldri hastighet så mye.

 

har også en kabinettvifte som snurrer for fult (og bråker noe jævlig) som jeg kansje hadde håpet at cool'n quiet åsså kunne styre.

 

har prøvd i speedfan, men der kunne jeg bare stille farta på cpu vifta, (det var 6 vifter man kunne stille på.. og speed 6 var cpu, mens alle di andre var ikke i bruk)

 

så er det noen som vet hvordan jeg kan stille ned farta på den vifta.. for den trenger ikke å stå på fult hele tiden (skal kjøpe viftestyring når jeg får penger)

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
asus har vel noe som heter Q-fan som jeg har aktivert. det styrer viftehastigheten min flott.

 

http://www.asus.com/products/mb/qfan.htm

jeg slo på q-fan... da slo cpu vifta seg av :dontgetit:

 

den i sidedøren slo seg også nesten av..

 

syns det var litt skremmende at vifta slo seg av på prosessoren, og jeg fikk cpu fan error å slike beskjeder under oppstart :(

 

slo det av igjen... er det farlig å ha det på?.. synes det at han slo av vifta var passelig skremmende :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...