Chryzo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Noen forslag til kjapp on enkel måte å sende filer mellom 2 personer over internett? Mail funker - men det er litt upraktisk når filstørrelsen tipper 100mb. MSN går vanvittig tregt (fordi filene skal gjennom msn server?). Er det noe program som gjør det mulig å sende filer direkte fra maskin til maskin over internett - ala P2P programmer? Edit: tyrkkleif Endret 9. mai 2005 av Chryzo Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tror man skal kunne gjøre det via DC++, men jeg bruker dette programmet en gang i skuddåret så jeg vet ikke helt hvordan. Man logger seg jo på brukere der. Eller så kan du sette opp en FTP server, det vil gå fortere, men jeg kan heller ikke forklare hva du gjør for at det skal skje.. Tanken som teller!! Lenke til kommentar
Chryzo Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Vil jo helst slippe å kjøpe programvare dah . . . Lenke til kommentar
alos Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) da burde du laste ned ftp server programvare fra http://www.bpftpserver.com/ sett opp serveren og la kammeraten din logge seg inn på serveren for så å laste ned fra deg. Hvis det er et engangstilfelle kan det nesten være like enkelt å brenne på en cd og sende i posten. tar 2-3 dager og er relativt lite styr. forresten så koster det ikke serlig mye mer enn 5 kroner heller. Endret 9. mai 2005 av alos Lenke til kommentar
valentino Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 du kan sette opp et virtuelt nettverk å bruke vanlig windows fildeling. går ut fra at du har windows. Et veldig enkelt program til dette er Hamachi. Lett å bruke og forstå. Ellers går det jo an å sette opp en dc hub på en av maskinene og begge kobler opp med klienter til denne. Eller dere kan koble dere til en Public hub. Du kan også sette opp en ftp server som foreslått tidligere. Anbefaler ikke windows sin overføring da du ikke har noen som helst oversikt over hvilken hastighet den overfører med, og dersom noe går galt (sånn som at nettet går ned) ett lite sekund så må du starte helt på nytt. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Sett opp en DC++ server du;) Et program som er fint til det er f.eks Ptokax Det er veldig enkelt, bare prøv deg litt frem, så skal du se du får det til Endret 9. mai 2005 av Z4rgo Lenke til kommentar
ferik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det fungerer også som regel veldig fint med skype, hvis du ikke ligger bak en kraftig brannmur, da går det velig seint igjen... Lenke til kommentar
tonrein Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Sett opp en FTP Server selv det er enkelt. Les mer her og her finner du download linker til FTP Server program samt Norsk manual på hvordan du setter opp en FTP Server My FTP Server homepage Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Jeg bruker selv programmet Grouper for overføring mellom hjemme og jobb maskinen min, og synes det funker granske greit. http://grouper.com/ Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det aller beste ville jeg tro var å sette opp en egen server, men syntes du dette er mye styr så kan dere jo bare bruke dc++ eller sende med post som tidligere nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå