Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fildeling mellom to brukere via internett

Anbefalte innlegg

Noen forslag til kjapp on enkel måte å sende filer mellom 2 personer over internett? Mail funker - men det er litt upraktisk når filstørrelsen tipper 100mb. MSN går vanvittig tregt (fordi filene skal gjennom msn server?).

Er det noe program som gjør det mulig å sende filer direkte fra maskin til maskin over internett - ala P2P programmer?

Edit: tyrkkleif

Endret av Chryzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror man skal kunne gjøre det via DC++, men jeg bruker dette programmet en gang i skuddåret så jeg vet ikke helt hvordan. Man logger seg jo på brukere der. Eller så kan du sette opp en FTP server, det vil gå fortere, men jeg kan heller ikke forklare hva du gjør for at det skal skje..

Tanken som teller!!

Lenke til kommentar

da burde du laste ned ftp server programvare fra http://www.bpftpserver.com/ sett opp serveren og la kammeraten din logge seg inn på serveren for så å laste ned fra deg.

Hvis det er et engangstilfelle kan det nesten være like enkelt å brenne på en cd og sende i posten. tar 2-3 dager og er relativt lite styr. forresten så koster det ikke serlig mye mer enn 5 kroner heller.

Endret av alos
Lenke til kommentar

du kan sette opp et virtuelt nettverk å bruke vanlig windows fildeling. går ut fra at du har windows.

Et veldig enkelt program til dette er Hamachi.

Lett å bruke og forstå.

Ellers går det jo an å sette opp en dc hub på en av maskinene og begge kobler opp med klienter til denne. Eller dere kan koble dere til en Public hub.

Du kan også sette opp en ftp server som foreslått tidligere.

Anbefaler ikke windows sin overføring da du ikke har noen som helst oversikt over hvilken hastighet den overfører med, og dersom noe går galt (sånn som at nettet går ned) ett lite sekund så må du starte helt på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...