daggy82 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei! Sykt irriterende, har endelig fått nett hos de jeg leier leilighet av, men da routeren står på andre siden av huset, og huset er gigantisk, fungerer nettet svært dårlig hos meg. Det er også litt klønete og mye bry for utleier å flytte på routeren, så jeg lurer på om det går an å kjøpe en forsterker ? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det første du bør sjekke er om du kan bytte antenne på routeren eller det trådløse kortet. Det kan gjøre stor forskjell for signalet å kople til en bedre antenne. Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei! Sykt irriterende, har endelig fått nett hos de jeg leier leilighet av, men da routeren står på andre siden av huset, og huset er gigantisk, fungerer nettet svært dårlig hos meg. Det er også litt klønete og mye bry for utleier å flytte på routeren, så jeg lurer på om det går an å kjøpe en forsterker ? Hei Har du løs antenne / ekstern antenne på kortet ditt? Jeg hadde det og løste mitt problem med dårlig signal med en blikkboks(Brun Lapskaus) se siste post Lenke til kommentar
daggy82 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Hei, takk for innspill. Hvor får man tak i antenner ? Det er snakk om til standard-routeren som man får med Nextgentel. Jeg bruker en Sony Vaio TR1 med innebygget trådløst så får ikke gjort noe med antenne til maskinen. Finnes det i det hele tatt forsterkere ? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Forsterkere er vel heller tvilsomt i forhold til det du har lov til, men vet visse routere har modifiserte firmware som lar deg justere på dette. Det du trolig kunne prøvd var en repeater. Denne setter du i mellom deg og huseiers trådløst router. Anngående antenner, så finner du flyttbare kringkastende antenner i de fleste nettbutikker, evt. hvis det er noen som spessielt anbefales, er det sikkert noen som har noen forslag her! Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg vet se selger forsterkere på ebay. Jeg bestilte en derfra for ikke lenge siden, men hadde ikke tid til å drive å teste og lage kabler og sånn så jerg solgte den igjen. De koster vel er 14-1800 kr eller noe sånt ca. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hva med en sånn en. http://www.jensenscandinavia.com/norsk/pro...tverk/hl301.htm Huseiers bredbånd ---> Homeplug'en ---<husets strømnett>----Homeplug2---->Din maskin/ruter Så slipper du unna antenner. Funker helt fint hos meg i alle fall, og jeg har et stort hus over 4 etasjer. Bør vel bli litt mer stabilt og faktisk raskere enn trådløs forbindelse er min erfaringer i alle fall (mitt trådløse nett mister mye ytelse opp over etasjene...) Lenke til kommentar
steveak Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Tilfeldig valgt produkt - alle er de basert på HomePlug-standarden som gjør at man kjører nettverk over eksisterende strømnettet i huset og slipper å dra kabel... Her er en annen fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123507&cks=PLS Lenke til kommentar
deleder Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Blir ikke signalene stoppet i sikringskapet? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Ikke hos meg i hvertfall. Funker glimmers i 2etg. og 4etg. med sikringsskapet i 3etg... Edit: Sakset fra leverandøren: "Homeplug-teknologien gir en hastighet på opptil 14Mbps (Mbit/s), og maks antall brukere/adaptere bør derfor begrenses til 10 stk. Maks rekkevidde er 200 meter strømkabel. Det er ikke husets sikringsskap eller en bestemt kurs som begrenser kommunikasjonen mellom flere adaptere, men hovedstrømtavlen ”bak” sikringsskapet. Miljøer som deler hovedstrømtavle med andre (for eksempel leiligheter, rekkehus, bedrifter) bør benytte medfølgende sikkerhetsprogram, som sørger for passordbeskyttelse (kryptering) av adapterne. " Endret 19. mai 2005 av steveak Lenke til kommentar
deleder Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Hm, leste det i HjemmePC tror jeg det var. Endret 19. mai 2005 av deleder Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette er min løsing på problemet: En antenne-forsterker laget av en Pringles-boks. Det verste er at det funker. Lenke til kommentar
daggy82 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Ok. Jeg dro på Computercity i Sandvika og kjøpte en stor antenne til 400 spenn. Dessverre gikk det ikke an å sette i ekstern antenne på min Netopia router. Så ble det å bytte den og legge til 800 kroner ekstra for å kjøpe en D-link 2100 Access Point. Får det riktignok ikke helt til å fungere Ok - har jeg forstått dette riktig ? Et Access Point er en trådløs greie som ikke skal kobles i verken en pc eller en router, men stilles midt i mellom en router og en pc for å forsterke og videresende signalene fra routeren ? Jeg får kontakt med access pointet fra pcen, men klarer ikke å få kontakt med router via access point fra pcen. Skal SSID og kanal være lik på router og access point ? Om noen orker forklare meg, legg meg gjerne til på msn: [email protected] takk Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 DU kan ikke bare plassere et accesspoint mellom to trådløse soner og håpe de skal begynne å snakke sammen nei. Det du er på utkikk etter i så måte er en repeater! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg hadde satset på homeplug Finnes faktisk et EoP produkt som støtter opptil 100mbit, og ikke bare 14mbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå