buskmann Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 På Windows-maskin kan jeg bruke F-Secure SSH for å koble til. For de som har brukt programmet litt, så vet de at programmet også har funksjonalitet sånn at man kan overføre filer. Jeg kan fint koble til SSH til Linux hos meg. Men når jeg trykker filoverføringsknappen, så får jeg bare feilmelding. Hva må jeg endre på? Lenke til kommentar
mikis Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Anbefaler å bruke WinSCP i stede. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Denne topic hører vel strengt tatt til under programvare/Windows, ikke Linux/Unix. Som mikis sier så bør du kanskje heller bruke WinSCP. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) psftp får du der du finner putty, nemlig her http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatha...y/download.html For å logge deg på skriver du open <ip>, f.eks. open 255.255.255.255 så er det get for å hente filer og put for å sende hvis jeg ikke husker feil Putty er det man bruker til ssh (min mening) Endret 9. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du er sikker på at du har åpnet brannmuren for SSH-tilkoblinger? I en del distribusjoner er slike tilkoblinger ikke tillatt som default. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ellers har man alltids FileZilla. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Med SSHv1 kan du bruke SCP, som nevnt. Nå har SSHv1 seriøse sikkerhetshull så jeg vil tro din distro kjører SSHv2. Da er eneste mulighet bruk af SFTP, hvorpå du kan bruke den psftp-klienten nevnt over eller FileZilla. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) (Safari tok seg en tripp tydeligvis, kom dobbelt.) Endret 21. mai 2005 av tyldum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Høres merkelig ut - har alltid kunnet bruke SCP... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Nyeste utgave av WinSCP støtter SSHv2, altså SFTP, så det skal gå kjempefint. Kast F-Secure SSH på dynga og bruk PuTTy til SSH og WinSCP til SFTP. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Jeg la til følgende i /etc/ssh/sshd_config: # override default of no subsystems Subsystem sftp /usr/libexec/openssh/sftp-server Jeg fjernet også en echo av dagens dato i ~/.bashrc. Nå funger det lokalt, med gFTP. Jeg har ikke fått prøvd det utenfra enda, men nå skal det iallfall oppsettet være i orden. Endret 21. mai 2005 av buskmann Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 SFTP skal jo fungere out-of-the-box, skal det ikke? Jeg har i hvert fall aldri måttet gjøre noe med SFTP-innstillingene i /etc/sshd_config for at SFTP skal fungere. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Med SSHv1 kan du bruke SCP, som nevnt. Nå har SSHv1 seriøse sikkerhetshull så jeg vil tro din distro kjører SSHv2. Da er eneste mulighet bruk af SFTP, hvorpå du kan bruke den psftp-klienten nevnt over eller FileZilla. SSH versjon har da ikke noe med scp og gjøre... scp er vel strengt tatt bare rcp over en SSH forbindelse. Men det er jo mulig at windows scp klientene ikke støtter SSHv2? Edit: trykkleifs Endret 21. mai 2005 av kattemat Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Med SSHv1 kan du bruke SCP, som nevnt. Nå har SSHv1 seriøse sikkerhetshull så jeg vil tro din distro kjører SSHv2. Da er eneste mulighet bruk af SFTP, hvorpå du kan bruke den psftp-klienten nevnt over eller FileZilla. Det tror jeg ikke stemmer. Jeg har lenge brukt SCP kun med SSHv2 og da både i FreeBSD/linux og i windows winscp/pscp. Det jeg derimot har opplevd problemer med er å bruke SCP mot maskiner som kjører F-secure SSH. Vet ikke hvordan det er nå, men i noen tilfeller har jeg måtte ta i bruk SFTP fordi SCP rett og slett nektet å fungere. Jeg kan forresten ikke fordra SFTP (kommandolinje-utgaven). Alle kommandoer har så utrolig begrenset funksjonalitet.. Men det er sikkert bare meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå