Deadringer Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) her er artikkelen jeg leste om x800xl kortet: Endret 9. mai 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har allerde vært endel reviews av X800XL med 512Mb minne. Ser ut som de får en bra ytelsesboost i HL-2, ikke så mye annet... Anandtech har en bra test... http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2406&p=8 ATI's desire to make their first 512MB part based on the X800 XL doesn't appear to make much sense either. The large amount of on-board memory would seem best fit for a GPU that was capable of running at resolutions and detail settings that would see some performance benefit from the additional memory. We are worried that ATI doesn't have their users as Priority One, given the level of confusion that the X800 XL 512MB will insert into their product line. Without a significantly lower price tag, the new 512MB board inadvertently competes with ATI's X850 XT, which is clearly the better performer. With a 30% fill rate advantage, even in future games that do eat up more memory, we'd expect the X850 XT to still outperform the X800 XL 512MB. We can't help but feel a little puzzled by today's launch, but at the same time, very curious. Not so much about the X800 XL 512MB itself, but whether or not ATI will hold true to their word this time around. The X800 XL 512MB had better arrive later this month; otherwise, ATI will have just dug themselves a deeper hole and this time, it will have been for no actual benefit. Er litt enig med dette. Tror det hadde vært bedre med 512Mb på et X850XT kort, da de har mer fillrate, og kanskje kan bruke dette minnet mer effektivt. Synes derfor det er ganske dumt med 512Mb minne på et X800XL kort, men ikke så dumt som 512Mb på et GeForce 6200, men det er en annen sak... :!: Merker meg også at 512Mb versjonen av X800XL har blitt litt lenger, samt at de nå bruker strøm fra ekstra molex-kontakter i tillegg til PCIe busen. Noen som vet hva 512Mb kortene kommer til å koste i Norge (da mener jeg fra butikkene, og ikke noen kjapp omregning fra $ priser) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Tror det hadde vært bedre med 512Mb på et X850XT kort, da de har mer fillrate, og kanskje kan bruke dette minnet mer effektivt helt enig. det er rart at abit valgte å plassere så mye minne på xl og ikke xt/xt pe. jeg tviler sterkt på at noen kommer til å kjøpe dette kortet, med mindre prisen er bare litt høyere, lik, eller lavere enn det med 512mb. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Vi har en thread der artikkelen diskuteres. Benytt den er du snil link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå