Rumba Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Oppdaget tilfeldigvis følgende info på NGT's prisliste: "Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisene forutsetter fasttelefon eller NextPhone, ellers kommer kr 60,- i tillegg pr måned." Har NGT nylig "snikinnført" avgift om du ikke har fasttelefon, eller er det jeg som ikke har fulgt godt nok med den siste tiden? Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Om du hadde oppgitt en kilde hadde du gjort livet mitt lettere. Lenke til kommentar
Rumba Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Om du hadde oppgitt en kilde hadde du gjort livet mitt lettere. Det er bare å steppe inn på NGT's hjemmeside og gå til komplett prisliste. Der står det svart på hvitt at det tilkommer 60 kr. i tillegg om du ikke har fasttelefon eller nextphone. http://www.nextgentel.no/privat/priser/ Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Edit: Så litt feil Men det kan jaggu se ut som NGT har snikinført avgiften for folk uten telefon. Endret 9. mai 2005 av BennyXNO Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er nok Telenor som har innført denne avgiften. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Snikinnført? Står jo enkelt og greit at prisene forutsetter fasttelefon. Hvis man ikke leser det før man bestiller er det dens egen feil Uansett er det nok Telenor som har en finger med i spillet regner jeg med Endret 9. mai 2005 av IwwY^^ Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Bare de ikke legger på noe gebyr på de som allerede er kunder der og aldri har hatt dette gebyret! Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Tullprat, Telenor har ikke innført noen avgift. NGT har hele tiden betalt nettleie til Telenor, som eier kobberet. De velger nå tydeligvis å la kundene betale dette som en separat avgift på 60,- mnd. Prisene blir ved første øyekast mer fordelaktige da. Dette er i tråd med praksisen hos de fleste andre ISPene. Om folk hadde latt være å uttale seg i øst og vest om ting de tydeligvis ikke vet så mye om hadde dette forumet vært flere hakk bedre. Endret 9. mai 2005 av puretamil Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Er det bare meg, eller er dette noe helt nytt de har innført. Hvilken effekt vil det være for de av oss som har Nexgentel fra før av? Skarve 60,-kr i mnd er ikke mye å krangle over(820,-kr i året), men at Nextgentel har holdt seg unna tillegg uten fastelefon TULLET, er en av grunnene jeg har likt dem. Lenke til kommentar
Krisss Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hadde ikke NGT tillegget på 60 kroner for de med Surf-abo før da? Men ikke på Alpha, Charlie; Delta osv? Kan umulig komme i tillegg for oss som er kunder fra før! Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Tullprat, Telenor har ikke innført noen avgift. NGT har hele tiden betalt nettleie til Telenor, som eier kobberet. De velger nå tydeligvis å la kundene betale dette som en separat avgift på 60,- mnd. Prisene blir ved første øyekast mer fordelaktige da. Dette er i tråd med praksisen hos de fleste andre ISPene. Om folk hadde latt være å uttale seg i øst og vest om ting de tydeligvis ikke vet så mye om hadde dette forumet vært flere hakk bedre. Ro deg ned mann! I en perfekt verden ville alle ha uendelig kunnskap. I den verden vi lever i akkurat nå, består den av mennesker med ofte manglende informasjon, men villighet til å diskutere blant seg. Forklar meg, hva gjør egentlig du i et diskusjonsforum? Endret 9. mai 2005 av Krizz80 Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tullprat, Telenor har ikke innført noen avgift. NGT har hele tiden betalt nettleie til Telenor, som eier kobberet. De velger nå tydeligvis å la kundene betale dette som en separat avgift på 60,- mnd. Prisene blir ved første øyekast mer fordelaktige da. Dette er i tråd med praksisen hos de fleste andre ISPene. Om folk hadde latt være å uttale seg i øst og vest om ting de tydeligvis ikke vet så mye om hadde dette forumet vært flere hakk bedre. Ro deg ned mann! I en perfekt verden ville alle ha uendelig kunnskap. I den verden vi lever i akkurat nå, består den av mennesker med ofte manglende informasjon, men villighet til å diskutere blant seg. Forklar meg, hva gjør egentlig du i et diskusjonsforum? Jeg er egentlig en sindig person, men av og til får jeg nok av synsingen som foregår. Men la oss heller diskutere sak nå, jeg er nedkjølt Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Point taken. Som tidligere nevnt er dette ikke noe som stiller Nextgentel i videre godt lys. Hva var fordelen med nextgentel for ca.1 år siden? 1.Pris 2.Ingen telefon avgift 3.Stabile linjer Pr. dags dato gå tilbake til punkt 1-3 og spør om hvilke ting Telenor ikke kan tilby? Tror det vil komme flere ISP'er som vil ha mulighet for å kunne tilby gode tjenester til en billig penge. Dataguard kommer f.eks til Oslo i løpet av sommeren. Beklager, men Nextgentel ser ut til å miste min stemme, vil hoppe over til noe annet hvis det byr seg. Mange kunder/mye makt=bestemme priser. Endret 9. mai 2005 av Krizz80 Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Jeg bestilte NGT bravo for litt over en mnd siden, og da var det ikke eksta for telefongebyr. Det var inkludert. Det var en av grunnene til at jeg byttet til NGT. De som har bindingstid vil ikke få denne ekstra-avgiften før bindingstiden har gått ut. Da er man fri til å bytte til en leverandør som IKKE* dytter dette tulle-gebyret over på kundene. *=Edit Endret 9. mai 2005 av albe Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Får jeg et tillegg på 820 kroner året fordi jeg har valgt Telio som telefon-leverandør betyr det at det like godt kan lønne seg for meg å velge Lyse som nettleverandør. Dette er kanskje ikke saklig da jeg betalte 648 kroner for Charlie 3600 før. Men at jeg nå bare skal betale 548 for Delta 4200. Men for meg blir det feil å betale dette gebyret, som tydeligvis bare er for å "tvinge" folk over på Nextphone. Unnskyld synsingen min, men det er jo en grunn til at gebyret faller bort for folk som velger Nextphone. Det ser ut som om jeg må ta en telefon til NextGentel før neste bindingsperiode starter. Lenke til kommentar
Rumba Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Hvordan har det seg at NGT fått innføre denne avgiften i stillhet? Hadde Telenor gjort tilsvarende, kan dere banne på at det hadde vært førstesideoppslag i alle nettaviser! Med et framtidig Bravo abb. på 458,- i mnd vil ikke NGT lenger være et selvfølgelig valg for min del. Jeg kommer ihvertfall til å vurdere andre alternativer når min kontraktstid utløper. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Dette føyer seg bare i rekken av gode grunner til å bytte til en annen leverandør enn NextGenTel. Etter fire år som NextGenTel-kunde bytter jeg nå til en annen leverandør. Hvorfor? Fordi jeg er lei av å betale dyrt for en elendig SHDSL-linje, lei av å vente i 30-45 minutter hver gang jeg prøver å ringe NextGenTel, og lei av frekke og inkompetente tenåriger på support. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvordan har det seg at NGT fått innføre denne avgiften i stillhet? Hadde Telenor gjort tilsvarende, kan dere banne på at det hadde vært førstesideoppslag i alle nettaviser! Med et framtidig Bravo abb. på 458,- i mnd vil ikke NGT lenger være et selvfølgelig valg for min del. Jeg kommer ihvertfall til å vurdere andre alternativer når min kontraktstid utløper. Grunnen er at NextGenTel har masse fanboys, sikkert også i mediene. NextGenTel blir vel sett på som en liten, snill bedrift som kjemper mot store, stygge Telenor. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Får jeg et tillegg på 820 kroner året fordi jeg har valgt Telio som telefon-leverandør betyr det at det like godt kan lønne seg for meg å velge Lyse som nettleverandør. Dette er kanskje ikke saklig da jeg betalte 648 kroner for Charlie 3600 før. Men at jeg nå bare skal betale 548 for Delta 4200. Men for meg blir det feil å betale dette gebyret, som tydeligvis bare er for å "tvinge" folk over på Nextphone. Unnskyld synsingen min, men det er jo en grunn til at gebyret faller bort for folk som velger Nextphone. Det ser ut som om jeg må ta en telefon til NextGentel før neste bindingsperiode starter. Du kunne få lyse men valgte ng? Vet ikke hvordan linjene/prisene er hos deg, men her får vi 4/4mbit for 450 kr mnd. Og for 548 får du 4200/600, upload har en del å si også synes jeg, tror nok 3400 opp har mer å si enn 200 ned! Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Grunnen er at NextGenTel har masse fanboys, sikkert også i mediene. NextGenTel blir vel sett på som en liten, snill bedrift som kjemper mot store, stygge Telenor. Jeg er nok redd for at du har rett i akkurat dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå