Gå til innhold

Ungdom, chatting, sex og overgrep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må skikkelig tafsing til ... orntli gnafse tafsing til, da kan det bli sak...

SLIK NORSK LOV ER i dag er voksne som tilbyr mindreårige penger for sex på Internett, trygt innenfor lovens rammer.
Ingenting er ulovlig før det fysiske overgrepet er i gang, det vil si at barnet er avkledd eller overgriperens kjønnsorgan framme, sier Ludvigsen, som forteller at chattingen ofte ender i et møte.

(Selv synes jeg det blir litt Donald-oppfatning omkring dette, "ingenting straffbart før en kriminell handling er begått." Vi snakker om potensielle overgripere på barn her...)

Mange bra kommentarer her. Jeg synes dog ikke at man skal ta fra ungdommen muligheten til å bruke IKT på fritiden, men heller satse på å informere og til en viss grad overvåke/kontrollere. Vær uansett forsiktig med dette, siden foreldre da lett kan oppfattes som "kontrollfriker" (opplever mine foreldre litt sånn selv om de bare titter litt over skuldrene mine når jeg sitter på maskinen av og til).

Chat.no drives av TV2 ja, og dermed burde TV2 ta litt mer ansvar for å rense opp i dette. Logg IP-er, steng dem ute og rapporter til politiet/ISP om nødvendig. Som sagt så kan ikke politiet gjøre noe før det faktisk er et overgrep, men de kan sikkert registrere det på en eller annen måte, dersom de kan utnytte dette på noen måte. Jeg regner med TV2 allerede har endel sikkerhetstiltak, men et sikkerhetstiltak er ikke godt nok før det, ihvertfall bortimot, har fjernet trusselen/problemet.

Som noen her også påpeker, så kan det godt være små fjortisser som sitter og har syke fantasier på gutterommet ( :blush: ), og jeg tenker minst halvparten av disse "slibrige meldingene" kommer fra slike, godt mulig det er også betydelig mer. Men så har vi jo disse som mener alvor, slik som disse som Dagbladet møtte. Vel, hvis 10% av alle som sendte slibrige meldinger faktisk mente alvor, så ville vi, med et litt fristende brukernavn, gjerne hatt 2-3 personer som mente alvor, i løpet av kanskje et eller to minutter...

Lenke til kommentar
Og så kan man diskutere den mentale kapasiteten til de fjortissene som faktisk går for å treffe den gamle grisen.... :roll:

Lett å bli lurt... I den alderen kan så mangt skje.. Man har ikke kontroll på følelser personlighet eller noe.. De er helt ubeskytta og synes ikke de skal få noe "pepper" eller beskyldninger som man høster som man sår...

Lenke til kommentar
Og så kan man diskutere den mentale kapasiteten til de fjortissene som faktisk går for å treffe den gamle grisen.... :roll:

...og der har vi den igjen! "Hva tenkte du på?" "Hvorfor i all verden avtalte du å møte ham, klart du måtte innse at han bare var ute etter sex?"

Vel, det er ikke nødvendigvis alltid sånn. En ting er at jenter blir tilbudt penger for sex og takker ja. Dette er prostitusjon, intet mindre, og det er ikke særlig bra (burde gjøres noe med, skjønt de er jo faktisk verdens eldste yrke, og vi får sikkert ikke fjernet det. Men at småjenter selger kroppen sin burde ikke være nødvendig...)

En annen ting er jenter som kanskje ikke har det så bra til daglig. Kanskje trenger de noen å snakke med, finner en person på nettet, og når de møtes viser det seg at han var ikke så sympatisk som han ga seg ut for å være, og misbruker henne.

Lenke til kommentar

At unge chatter er helt greit, så lenge de ikke gir ut personlig info så lenge de ikke kjenner personen.

Eldre som vil ha et sexuelt forhold med mye yngre jenter er helt sykt. Selv om jenta vil det så kommer dem nok til å angre senere...

Takk gud for at det finnnes regler (som en god del holder). :)

Lenke til kommentar
Catherine Zeta Jones og Michael Douglas... Katie Holmes og Tom Cruise...

*grøsse*

Det er store aldersforskjell med med tanke på at de er alle voksne fysiskt og psykiskt så er det greit, men en tenåringsjente er verken voksen på en fysisk måte eller en psykisk måte, og derfor kan ikke det sammenlignes.

Lenke til kommentar
Fragmaster Jay - hvorfor sensurerer du nicket til den gamle kåte grisen?

Vis oss bildet uten svartsladd - så kan vi fortelle han hva vi synes om den slags... :realmad:

Fordi hvis han ikke hadde gjort det så hadde en moderator helt sikekrt gjort det + at han kunne risikere warning? Det er vel strengt tatt ikke lov å poste kontaktinformasjon (om du kan kalle det det) uten personens samtykke, spesielt ikke i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Ubekreftede historier fra USA forteller om FBI-agenter som arresterte hverandre: en lot som å være en mindreårig jente, en annen som en mindreårig gutt, så fikk de """kontakt""" på nettet. Jeg vet ikke om det er sant eller en god vandrehistorie, men når jeg ser diverse repotasjer, lurer jeg på om det er journalister på færde i begge endene av disse kontaktene.

NRK tjener bra på SMS-praten på NRK2, snodig nok har det smålugubre innholdet vært lite kommentert. Det er nok mange som har mye å tjene på disse tingene.

Lenke til kommentar

Gjør det jeg nettop gjorde:

Logg inn med Kripos til nick og begynn å ping folk i hytt og ver, du skal se at folk forsvinner raskt da ja.

Jeg og en kamerat fant opp en bra plan om å avtale møter med personer for så å ikke stille opp... som i og for seg også hadde vært morsomt. Og så fant vi jo på at vi heller måtte stille opp med paintballmarkører og male vedkommende. Menmen, det blir desverre ikke noe av det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...