here4areasonbutforgotit Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Har spekulert litt kring det å spille opp filmer og bilder på TV uten bruk av DVD spiller. Foruten Lacie Silverscreen, som er en ren portabel disk, med menyer og kopplingsmuligheter til TV, så har jeg nå begynt å tenke på en Ethernet disk i kombinasjon med en mediaspiller isteden. Gi gjerne kommentarer til min tanke nedenfor: Utstyr: 1 st Lacie d2Ethernet disk 250 GB 1 st Netgear WG111T Wireless USB Adapter 108MBIT 1 st D-Link DSM-320 Wireless Media Player Framgang: 1. Kopple D-Link til TV, med plassering direkte ved TV/DVD spiller. 2. Plasser Lacie Ethernet disk när D-Link så at man kan kopple ihop disse med en LAN kabel. (har sett i tester at filmer blir oppspillt litt hakkete med den trådlöse lösningen, derfor kabel). 3. Kopple inn Netgear USB Adapter til Lacie Ethernetdisk for å på trådlös overföring mellom PC og disk. 4. Ladd opp "hele bibloteket" av bilder og filmer trådlöst fra PC til ekstern Lacie Ethernet disk. Nå skal man kunne utnytte en stor ekstern disk, 250 GB, uten att PCn behöver stå på! Dessuten så utnytter man det fulle potensialet i LAN så at MPEG2 kan "streames" til TVn uten hakk som ellers ser ut til å väre et problem med kun trådlös overföring. Kan ikke se av specen til D-Link DSM-320 at den kan spille MPEG2 ISO, noen som klargjöre? Dette er på et rent spekulasjonsstadie og jeg mottar gjerne tips og kommentarer så at jeg kan drepe ideen direkte eller faktisk gå til innkjöp av utstyr. Mvh Endret 9. mai 2005 av here4areasonbutforgotit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå