knuthfk Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Vurderer sterkt å kjøpe en restaurert 74' boble cabriolet Lurer på om noen er kjent med bobla som veteranbil. Har hørt at bobla har lett for å stoppe på tomgang, noen som vet dette? Spesielle ting man bør passe på ved kjøp av boble, og kanskje særlig de som er restaurerte? Hvor kan man få billig forsikring? Mvh Knut Lenke til kommentar
Opus Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Se etter rust i dørken, fremme på rammehodet(under bensintanken), rust på bensintanken, oljelekkasje fra motor, rust under batteriet, dødgang i rattet, lekke varmepotter, ødelagte mansjetter på drivakslingene, hærpa elektrisk annlegg. Flytter tråden btw til "Bil->Annet" Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 De skal visst nok være rimelig lite sikker, så å montere "bur" framme i bagasjerommet kan kanskje ikke være en så alt for dum idé. Tror Goophy kanskje vet mer om akkurat dette (mener å huske at han har nevnt det). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 regner med at siden du skal kjøpe en restaurert boble at det ikke blir en bruksbil, men uansett, her er mine erfaringer fra mammas gamle boble: varmeapparatet er skjøre greier, ytterst lite funksjonabelt, ja rett og slett elendig konstruert.. skaff webasto (bensindrevet varmer).. ellers: nevnt ovenfor, rusta tok bobla til muttern.. vanskelig å starte til tider, ett helvete å bytte eksosanlegg på .. Men bortsett fra det: du verden for en "bil" Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er jo en grunn til at det blir kalt "budsjettPorsche" da... Bytte eksos, vrient?? Er jo bar to biter på drøye halvmeteren da... Hmmm... Kna godt hende det, men har ikke bytta eksos på en sånn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Er så jævla trangt der inne, i og med at de på død og liv skulle ha motoren klemt inne der bak hvor rompa tok en altfor brå slutt.. det er alt..(som om ikke det er nok, ere trangt ere lite spillerom og lite bevegelsesmuligheter.. altså vrient) Kremt, knotete er kanskje ett bedre ord.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det enkleste og kjappeste er å ta ut motoren før man mekker på ting som eksosanlegget. Å ta ut motoren tar 10-20 min. Jeg var nede i 12min. etter noen ganger, på bobla jeg hadde. Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Har hørt at den har en tendens til å stoppe på tomgang. Noen som vet noe om dette? Lurer også på om noen vet hvor stor tank den har? Dette fordi den vurderes til bilferie. Mulig jeg spør mye, men skjønner at markedsverdien på slike biler kan være vanskelig å vurdere. Fra annonsemarkedet ser jeg at prisene svinger mye. Forslag til pris på en 74' cab:, 6 år siden restaurering med 1600 motor (50.000 km). Hel og pen. Mvh Knut Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Har hørt at den har en tendens til å stoppe på tomgang. Noen som vet noe om dette? Om det er en tendens vet jeg ikke, men min 1300S (1600motor) var aldri plaget med å stoppe på tomgang. Disse motorene har enkle og pålitelige forgassere, er de rene innvendig og alle membranene er ok, skal den ikke lage problemer. urer også på om noen vet hvor stor tank den har? Dette fordi den vurderes til bilferie.40L, husker jeg ikke helt feil. skjønner at markedsverdien på slike biler kan være vanskelig å vurdere. Fra annonsemarkedet ser jeg at prisene svinger mye. Forslag til pris på en 74' cab:, 6 år siden restaurering med 1600 motor (50.000 km). Hel og pen.Som du sier så varierer prisen mye, helst avhengig av hvor i landet du kjøper bilen. Bobler er billige i nord-Norge og dyre på sørlandet.En fin Cab på sørlandet kan koste opp mot 100-150.000,- Lenke til kommentar
Bjorn_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Egentlig burde man ikke kjøpe helt nyrestaurerte biler, har den personen gjort dårlig forarbeid som dårlig sliping/grunning ol kan det komme frem etter 1-2 år.. og da må kanskje alt gjøres omigjen..,! så man burde egentlig kjøpe en bil som var blitt pusset opp for kanskje 2 år siden =) Men kjøp Boble !! Lenke til kommentar
Fukaniso Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har hørt at den har en tendens til å stoppe på tomgang. Noen som vet noe om dette? Lurer også på om noen vet hvor stor tank den har? Dette fordi den vurderes til bilferie. Mulig jeg spør mye, men skjønner at markedsverdien på slike biler kan være vanskelig å vurdere. Fra annonsemarkedet ser jeg at prisene svinger mye. Forslag til pris på en 74' cab:, 6 år siden restaurering med 1600 motor (50.000 km). Hel og pen. 4149220[/snapback] De boblene jeg har kjørt har ikke hatt problemer med tomgangen, bortsett fra den hvor tomgangen var litt feiljustert.. Liten skrujobb, så er det i orden Til han over her som sa at bobla var vanskelig å få start på: Nææææh... Ei boble starter stort sett i all slags vær '74 er altfor nytt!! Hvis du skal ha ei OK Boble burde du egentlig ikke gå under 20 000 for et oppussingsobjekt.. Det er så altfor mye rart å få av de billigste, og Bobler er biler som er verdt å legge litt kroner i syns jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå