håvard87 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Som emnetittelen sier lurer jeg på hva som er forskjellen på OEM og Retail? OEM-versjonen av Windows XP Home er jo billigere enn Retail-versjonen, så jeg lurer på om jeg skal bestille den. Men hva vil jeg da eventuellt gå glipp av, som jeg vil få i Retail? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 hvis du legger inn OEM i søkefunksjonen, finner du sånn ett svar: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=401692&hl=oem Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 OEM - Uten extra dill-dall(bruksanvisning osv.) Retail - - med extra dill-dall. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 OEM kan du vel BARE kjøpe sammen med ferdig-pc.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 OEM kan du vel BARE kjøpe sammen med ferdig-pc.... ....eller nye deler til PCèn.... Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Retail: En noe dyrere versjon med salgsvennlig innpakning, håndbøker, alle kabler, drivere oa. du trenger for å komme i gang. Retail er beregnet for sluttbrukere som trenger alt for å komme i gang, og er motsetningen til bulk. OEM: OEM betyr for deg som forbruker tilnærmet det samme som bulk, men har noe fravikende betydning avhengig av hvilket varemerke produktet selges under. Intel bruker denne betegnelsen på prosessorer som primært selges til PC-produsenter, samt at de reduserer garantitid og leverer uten vifte, Intel Inside-klistremerke og lignende. Microsoft benytter denne betegnelsen på programvare som enten SKAL være forhåndsinstallert på ny PC fra en PC-produsent, eller solgt sammen med harddisk eller hovedkort. Endret 9. mai 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 OK, takker for gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå