Gå til innhold

dual boot med sata og ata133

Anbefalte innlegg

jeg har windows xp64 på sata og winxp32 på en WD ata133. Jeg sliter med å finne ut av hvordan boot.ini skal configureres slik at jeg kan få en meny hvor jeg kan velge å logge in 64bit eller 32bit windows.

slik ser det ut nå

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

som du kan se så logger begge inn i samme versjon av windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Sliter med det samme.

Fant du ut av det?

Jeg har prøvd alle kombinasjoner jeg kan komme på.

Jeg har Windows XP på SATA 1 og Windows XP i HTPC setup på IDE 2 part. 1 (har prøvd på IDE 1 også). Jeg kan fint styre hvilken disk jeg skal boote fra via BIOS og "first boot device", men det er litt for tungvindt. Jeg har et Nf7-S v.2.0 HK.

Jeg lurer på om det er dette som skaper problemer for meg, men jeg fatter ikke helt hva det betyr

For this reason, you can only use the Multi syntax to start Windows 2000 Professional from either of the two disks on the primary IDE or SCSI device or on the secondary IDE or SCSI device.

Hvis S-ATA regnes som SCSI så er det muligens dette som er et problem?

With both SCSI and IDE adapters, the Multi syntax works for only the IDE disks on the first adapter.
Endret av bebbetufs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...