Skyliner Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg kjøpte en Fujitsu Siemens Skyline m/800Mhz Intel Celeron prosessor for ca. 1 år siden. Imellomtiden har "the need for speed" dukket opp og jeg vurderer å oppgradere. Desverre finner jeg ikke informasjon om moderbordet og oppgraderingsmuligheter. Har noen i dette flotte forum vært borte i noe lignende eller kan peke meg i rett rettning. Jeg har funnet ut at slotten er en såkallt FCPGA slot. Kan jeg kjøre med en Pentium III 1.400 GHz Boxed PC133 - Socket FCPGA2 prosessor m/512 kB cache eller er må jeg holde meg til en Intel Celeron 1.4 GHz Boxed PC100 - Socket FCPGA2 prosessor m/256kB cache? Hva skal jeg være obs på? I verste fall, kan jeg bytte ut hele moderbordet og kjøre en AMD Athlon MP1900+ 1.6 GHz 266 MHz bus - Socket A (Palomino) prosessor? Passer dette eller vil det lønne seg å bygge fra "scratch"? Mange takk for svar Skyliner Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Det er stor sansynlighet for at hovedkortet ditt ikke støtter Tualatin Celeron og Pentium III (de som er merket FCPGA2). Hvis du skal ha ny prosessor til hovedkortet må du ha en Coppermine Celeron eller Pentium III (FCPGA), disse finnes opp til 1,1GHz. Ta kontakt med Fujitsu/Siemens for informasjon om hva slags prosessor som passer. En annen, gratis, mulighet er å overklokke den eksisterende prosessoren. Lenke til kommentar
Skyliner Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Mange takk for svar. Jeg var redd for restriksjoner etter å ha lest mer i dette forumet. Hvilke muligheter har jeg for å bytte hovedkort? Jeg har lest på Fujitsu-Siemens support sider samt ringt dem for å finne ut mer, men ble henvist til Effekt ettersom de bare har support i 6 måneder. Effekt ville selge meg en avtale til kr. 1.090 eller en telefon session til kr. 390. Jeg valgte å heller grave litt mer. Igjen mange takk for svar. Mvh Skyliner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå