Gå til innhold

Leie server for media (Anime)

Anbefalte innlegg

Jeg representer www.mognet.info og for øyeblikket ser vi etter en server.

Men problemet er utvalget.

For øyeblikket har vi sett på http://host4you.net/dedicated.shtml problemet her er båndbredden og lagringsplassen.

Det er planlagt en ekstra side (Anicom.org) skal delta i et "spleiselag" og dele serveren, og da sier det seg selv at 240gb vil fly ut SVÆRT raskt og båndbredden er for liten med kun 1 Tb.

Budsjettet er satt til 160 US Dollars for server leie med en absolutt hard grense på 170.

Jeg håper at noen av dere kjenner noen selskap som leier ut servere, for vi er interresert i å sjekke ut så mange muligheter som mulig.

Og ikke kjøpe den første og beste ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær klar over at dere neppe får lagret 240 GB på den serveren. Diskene er med stor sansynlighet speilet.

Jeg mistenker at den eneste gjennomførbare løsningen er å velge en colocation-pakke hos en leverandør som tilbyr dette. Altså at dere selv bygger en maskin som oppfyller deres krav og plasserer den hos leverandøren.

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar

For å si det slik.

Siden som er i drift nå er ett oppfølgings prosjekt av Anime-resources som havnet i host problemer med server plass og båndbredde.

Og diverse andre problemer, derfor er det planer om å starte på nytt, og med det planlagte systemet og i den typen anime bransje flyr det ut Gigabytes på relativt kort tid.

Lenke til kommentar

Spørsmålet for mange norske leverandører i alle fall er vel hvor båndbredden brukes mot. Er det til norske klienter er det billig for leverandøren å hoste, er det derimot mot utlandet betaler de fleste leverandører for gjennomsnittlig Mbit/s og da blir det fort dyrt å hoste en side/server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...