bjarne88 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei, så Saving Private Ryan igår og da kom jeg til å tenke på hvorfor de ikke bombet den stranden før de sendte folkene inn? Ville ikke det vært lettere? Eller? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Omaha beach ble bombet både fra luft og sjø på d-dagen, men med heller dårlig resultat. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei, så Saving Private Ryan igår og da kom jeg til å tenke på hvorfor de ikke bombet den stranden før de sendte folkene inn? Ville ikke det vært lettere? Eller? De allierte trodde at stranden mer eller mindre var renset for tyskere, men de fikk feil beskjed. Og dette gjorde at slaget som foregikk på denne stranden 4(?) juni 1944, er noe av det blodigste krigshistorien har sett. 90% av de amerikanske styrkene døde i den første bølgen av båter som kom inn. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Ok. Da vet jeg det. Takk Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Og en annen ting hvorfor så mange døde, Sherman tanks skulle egentlig gi støtte til soldatene, men alle sank. Jeg tror det var 12 eller 24 tanks. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tankser? Fra alliansen sin side? Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tankser? Fra alliansen sin side? Jepp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå