Kenny Bones Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg fikk en feil når jeg skulle installere en Novell-klient på Windows 2003 Serveren for å få mappet opp hjemmeområder på en Novell-Server. Men det ble en feil med dette og når jeg nå starter Serveren, så får jeg en feilmelding om at en eller flere services eller drivere ikke fikk startet på rett måte. Greia med Novell er at den tar bort det normale innloggingsvinduet til Windows og starter sin egen. Men ettersom det ble en feil, kommer det ikke idet hele tatt! Den står bare og henger og kommer ingen vei! Så nå lurte jeg på om det er noen mulighet for å kanskje ta backup av Active Directory for å så installere Serveren på nytt? Eller kanskje det er noen måte å fått startet Windows uten enkelte tjenester? Gjerne med Recovery Console! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har du prøvd F8 under oppstart og valgt Last known Good..... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Eventuelt så har du sikkerhetsmodus, og eventult (igjen) så har du og Active directory debug mode, som starter maskinen som normalt uten AD. Kan du ikke komme inn på maskinen via Remote Desktop? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Det funker ikke å trykke F8 under oppstart fordi innloggingen er disablet fordi det er egentlig Novell-klienten som skal ta seg av det. Og når det ikke funker, så skjer det ingenting. Ingenting funker. Ikke Ctrl-Alt-Delete heller. Og last known good settings funker heller ikke for teknisk sett så er det ikke noe feil på systemet. Nei, jeg får bare installere alt på nytt da. Jaja, trening gjør mester! :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvis du reinstalerer uten å ha løst problemet, så mister du potesielt den kunnskapen du kunne opparbeid deg på å løst det problemet. Jeg mener Last known good burde funke, men du må trykke F8 flere ganger. Jeg bruker å trykke F8 helt fra BIOS oppstart til jeg faktisk ser valgene. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Jo, men det funker ikke. Har prøvd alle mulige metoder og ingenting fungerer. Har prøvd alle valg i menyen når jeg trykker F8 og alt blir det samme. Jeg vet grunnen til at det blir sånn fordi Novell har et sånt system at det deaktiverer alt som har med Windows pålogging å gjøre. Når jeg installerte Novell klienten på Serveren, så valgte jeg masse ekstrafunksjoner som fucka opp det hele. Jeg fikk feilmeldinger om at noen filer manglet fordi jeg hadde avinstallert Novell-klienten og måtte restarte med en gang. Dette var dumt fordi jeg skulle ha avinstallert Zenworks også i samme slenger som er et andrepartsprogram som fungerer sammen Novell. Dette resulterte i feilen min. Men ingen fare! Jeg har allerede reinstallert Serveren og alt fungerer som det skal! Kjedelig å sette opp brukere og policyer igjen, men sånn er det med data! Masse dritt som skjer og som man må gjennom. Takk for all hjelpen folkens! Setter stor pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå