Gå til innhold

Vi vil ha din BESTE/FAVORITT drinkoppskrift!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
appelsin juice med sprit :love:

det demper smaken av spriten veldig mykje synes eg :thumbup:

7732466[/snapback]

Ikke glem å ta med litt sitron oppi. Det gjør at den blir mye friskere, og det dreper enda litt mer av spritsmaken. Hvis man blander sammen Sprite, Vodka, litt sitron og appelsinjuice (blandingsforhold varierer selvsagt med grad av beruselse) har man en god drink, uten mye spritsmak.

Lenke til kommentar
Eneste virkelig gode drinkene jeg har smakt er en ekstremt søt Piña Colada og White Russian. Siden jeg er en enorm fan av The Big Lebowski og White Russian er så lett å lage blir det nesten bare den det går i.

 

lebowski_drink.jpg

7622924[/snapback]

De lager den jo feil i filmen da. All spriten skal ligge på bunn, mens fløten skal ligge på toppen. Poenget er at man skal la spriten renne gjennom fløten før den havner i munnen.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Mine innlegg :)

 

OG vet ikke om det har blitt postet før, MEN. På utestedet der jeg bruker å være server de en drink som kalles sur grønn. Noen som vet om hvordan man blander den? Og hvilken sprit som brukes?

9116248[/snapback]

Hvis du er der ofte foreslår jeg at du spør de.

9118392[/snapback]

 

Kan kanskje være en drink som heter lenart. Tror det brukes pære likør

Lenke til kommentar

En noe fjortissdrink som aldri smaker vondt er

1/4 Vodka(helt greit med billigshit)

1/4 gul fun light

2/4 sprite

 

Ender fort opp med 3/4 vodka + 1/4 fun light

 

Jeg er som trådstarter heller ikke stor fan av å drikke rein sprit, eneste som fungerer for meg er bacardi razz + masse isbiter.. Når razzen er kald, er den god:)

 

Alt detta med bare å blande med sprite osv, har jeg ikke sansen for..

 

Vodka + melis(og en smule vann) + sitron er noe som er greit hvis du skal bli full hvertfall, her kan det blandes EVIG sterke drinker.. smaker litt surt kanskje, men jeg liker ikke drinker som smaker søtt uansett.. Denna drinken skal det eksperimenteres mer med, falt i god jord her.. Veit at noen liker den bedre med litt schweppez ruschian på toppen, men det gjelder ikke meg..

Lenke til kommentar
Mine innlegg :)

 

OG vet ikke om det har blitt postet før, MEN. På utestedet der jeg bruker å være server de en drink som kalles sur grønn. Noen som vet om hvordan man blander den? Og hvilken sprit som brukes?

9116248[/snapback]

Hvis du er der ofte foreslår jeg at du spør de.

9118392[/snapback]

 

Kan kanskje være en drink som heter lenart. Tror det brukes pære likør

9123051[/snapback]

Jensemann på forumet hadde oppskriften, som var:

 

Ingredienser:

2 cl Vodka

2 cl Pisang ambon

3 cl Sour mix

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

enig me de som sier syyke folk her xD

man blander da ikke vin og cola(jeg er ung, og jeg forstår det...)

heller ikke øl og jaegermeister :O ting som skal drikkes hver for seg jo:O

synes heller ikke vodka og battery smaker så godt, smaker egentlig tam battery:P men jeg bare lurer, er det noen som har en god vodka(har viking vodka) og burn oppskrifter? noelunde lignende de på danskebåten? finner det ikke noested:O

Lenke til kommentar

Da må du nok ha noe sourgreier oppi og knust is? eller tenkter vi ikke på samme drink nå? Tror ikke det er burn de bruker til å farge rødt der men jordbær sirup, er som en slags sour Strawberry Daiquir eller noe :p

 

EDIT: en skal egentlig bruke rom i den da men burde vel funke med vodka, bare å være litt raus på jordbærgreine.

Endret av Mathias666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...