Lucifer89 Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) 1/3 jule-brus og 2/3 Sprit skjuler helt den spessielle sprit smaken Endret 3. august 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Masse sjuke folk her, ødelegge god brennevin på denne måten? Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Cuba libre og stort sett alle varianter av gin- drinks er niice. Og gin n juice er sommerdrinken fremfor alle. Men dere som blander ut Jack Daniels; WHAT? Isbiter er ok, men whiskey & brus er 6497233[/snapback] Jack Daniels er ikke whiskey, det er maislikør! Bare spør "Hylo", han vet! Men maislikør fungerer helt greit som smakstilsetter i sprite. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Mine drinkoppskrifter: "Turbopils" -En halvliter øl -En dæsj sprit (helst 60% polsprit) Ta en god slurk av ølboksen og fyll så på med sprit til det er fullt. "Fattigmanns-Baileys" -Tine Sjokomelk (den tjukke typen i 1-liters kartong) -Sprit (helst 60% polsprit) Bland 3\4 sjokomelk og 1\4 sprit. Smaker nydelig og går fort ned! "Man On The Silver Mountain" -96% med kraftig gjærsmak -Melk Nøye utprøvd drink. OBS: funker kun i fylla. Endret 3. august 2006 av Erlend_G Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Cuba libre og stort sett alle varianter av gin- drinks er niice. Og gin n juice er sommerdrinken fremfor alle. Men dere som blander ut Jack Daniels; WHAT? Isbiter er ok, men whiskey & brus er 6497233[/snapback] Jack Daniels er ikke whiskey, det er maislikør! Bare spør "Hylo", han vet! Men maislikør fungerer helt greit som smakstilsetter i sprite. 6605669[/snapback] Maislikør/bourbon.. Samme det, passer ikke med brus uansett Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 jeg syns det er digg å blande pisang med sprite (helst lemon) :!: Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Pisang Ambon (eller hva faken det heter), er ikke det noe slags grønne greier med skummel smak? Tror jeg drakk meg full på det når jeg var liten, trodde det var troll-brus Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 er ikke pisang en slags liten agurk-lignende sak? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Steike, så dårlig det står til med drikkekulturen på dette forumet! Jäger og Battery? Vodka og husholdningssaft? Rødvin og COLA!? 4144686[/snapback] Ikke alle som gidder eller har råd til å kjøpe så mange forskjellige ting veit du Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Pisang Ambon (eller hva faken det heter), er ikke det noe slags grønne greier med skummel smak? Tror jeg drakk meg full på det når jeg var liten, trodde det var troll-brus 6606699[/snapback] det er digg om du blander med sprite :!: . om du drikker det uten å blande.. . jepp..det er pisang ambond det heter^^ Lenke til kommentar
Feh Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Den beste drinken, og også verdens mest populære drink, er og blir Gin & Tonic. Bare ikke bland for sterkt, den smaker ikke sprit i det hele tatt hvis den blandingsforholdet er greit. Ekte Fjellbekk er også digg. 2 cl vodka, 2 cl aquavit og resten med sprite og isbiter (bland i vanlig kjøkkenglass, eller glass som ikke er større enn 20 cl.). Smaker helt fortreffelig. Edit: Har man tilgang på en blender er også strawberry daiquiri en skikkelig god sommerdrink. Putt 5-6 frosne jordbær, 5-6 isbiter, 4-5 cl vodka, 2 ss melis og 4 cl roses lime oppi blenderen og knus i vei, når den er ferdig heller man i enten et glass med stett (ikke vinglass, men sånt stor, bredt glass med stett) eller i et vanlig longdrink glass og ha sugerør og blandepinne i. Må røres i med blandepinnen etter den er helt over fra blenderen ellers legger all vodkaen seg i bånn. En ting som også er stilig er å froste glasset før man heller oppi drinken. Det gjør man ved å ta et jordbær og trykke over kantetn på glasset og dra det rundt slik at kanten blir våt, så dypper man glasset i en skål med sukker så får man en sånn fin sukkerkant rundt glasset :O Endret 3. august 2006 av Feh Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Lemon&Lime Bitters (with a splash of Vodka) Du trenger: -Angostura -Limeekstrakt -Lemonade av noe slag (Sprite funker) -Vodka (valgfritt) Dette kan altså lages både alkoholfritt og med alkohol. 1 Du glaserer glasset med et tyngt lag Angostura. For å gjøre dette, heller du noen dråper ned i glasset (dette funker både med små og store glass), og "ruller" glasset rundt så hele innsiden er dekket av et tynt lag av det (du ser det enkelt, da Angosturaen er brun). 2 Du fyller deretter på med litt (ca 1/5 av glasset) limeekstrakt. Dette er for bitterheten. Bare la ekstraktet og Angosturaen være. Ikke bland enda. 3 Deretter fyller du på med 3/5 Sprite eller annen form for lemonade. 4 (NB! Valgfritt) Så topper du glasset med 1/5 Vodka (Smirnoff og Absolut er godt til dette. Vikingfjord har jeg ikke prøvd, avventer mulighet). Avsluttes med to isbiter på toppen. Bruk en rørepinne til å blande det sammen om dette er ønsket. Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 drink 1:lennart:(smaker som de gamle smurfe dropsene) pære cognac sprite( sitronbrus) roses lime drink 2 south and comfort sprite (sitron brus ) roses lime drink 3 Bacardi razz sprite(sitron brus) den beste shoten er uten tvil: seaman shot (fishermann) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Gidder ikke oversette ifra engelsk men Mojito er knall Mojito 2 ounces light rum 1 ounce lime juice 2 teaspoons sugar Mint Soda Water Place sugar, a large pinch (small handful) of mint, and splash of soda water in a pint glass. Use muddler to lightly press mint and dissolve sugar until it smells of spearmint gum. Squeeze both halves of lime into the glass, leaving one hull in the mixture. Add rum, stir, and fill with ice. Top with soda water, garnish with mint sprig and serve. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Øl med Jägermeister. Det er oppskriften på katastrofe. =) White Russian er min personlige favoritt. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Øl med Jägermeister. Det er oppskriften på katastrofe. =) Been there, done that. blæ Screwdriver, vodka og appelsinjuice. Evt hjemmebrent. Smaker knall, eller drikker jeg ikke sprit. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 (endret) en vin som heter 96, farris og sitron. Karakter 3, smaker surt men du blir fort full. Endret 18. august 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Nå har ikke drukket så mye, men hittil synes jeg Kanlinka + Sprite Zero + Drinkmix er godt. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg fikk en god en her om dagen... -Ta glass, fyll opp med 1/3 sprit. -Fyll opp nesten helt til toppen med like mye "sveppes" og sprite -Ta den siste delen of fyll den med en av funs isteer... -Rør godt, and enjoy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå