Goliath Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 blandingsfårhold er best med 50/50 og 4-5 dråper tabaco Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kjøp et par boxer Eagle øl på polet og to flasker med sitronbrus, blandes ca. 60/40 Et par isbiter til og njamm njamm..... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 I Tyskland blanda "alle" øl og Coca Cola 50/50..brakk meg bare av lukta jeg, men greide likevel å presse i meg et glass av styggedommen. Varm øl+lunken brus..yummm... Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kjøp et par boxer Eagle øl på polet og to flasker med sitronbrus, blandes ca. 60/40 Et par isbiter til og njamm njamm..... Kan da umulig være godt.. Blande ut øl? Uff Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 karsk ha brennvin oppi helt til den brenner Jeg har hørt en annen version av karsk.. Legg en 50-øring i bunnen av et glass. Fyll opp med kaffe til du ikke ser 50-øringen, og fyll så med sprit til du ser mynten igjen Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) karsk ha brennvin oppi helt til den brenner Jeg har hørt en annen version av karsk.. Legg en 50-øring i bunnen av et glass. Fyll opp med kaffe til du ikke ser 50-øringen, og fyll så med sprit til du ser mynten igjen Sånn gjør kameraten til broren min... Bare de har med stooore glass med varm kaffe, og dårlig hjemmebrent. Jeg liker best Cola + Cola + Enda litt mer Cola. EDIT: Slurvefeil. Endret 9. mai 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Man tar en skvett cola, tømmer den i et glass. Skrur toppa på cola-flaska og setter den -forsiktig- tilbake i kjøleskapet. Så tar man op glasset (som man har fylt cola i) og tar en en kort slurk å nyter den til den siste dråpen. Slik skal man holde på helt til glasset blir tomt. Velbekomme! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Legg en 50-øring i bunnen av et glass. Fyll opp med kaffe til du ikke ser 50-øringen, og fyll så med sprit til du ser mynten igjen Feil! Kaffeen skal være sterk, skikkelig sterk, så sterk at når du heller kaffe i glasset skal 50-øringen flyte oppå kaffeen. Så skal du helle på sprit til 50-øringen løses opp. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Rølpedrink: Redbull+Vodka+Grape Soda Nammenamm drink: Vodka+Sprite+Blå/Rød Grenadine i bunnen. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Legg en 50-øring i bunnen av et glass. Fyll opp med kaffe til du ikke ser 50-øringen, og fyll så med sprit til du ser mynten igjen Feil! Kaffeen skal være sterk, skikkelig sterk, så sterk at når du heller kaffe i glasset skal 50-øringen flyte oppå kaffeen. Så skal du helle på sprit til 50-øringen løses opp. I følge Wikipedia og abc matoppskrifter har jeg rett. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 40% sprit av et slag og 60% Lidl-sprite. Lidl-spriten er genial. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jäger og Battery smaker greit, smaker egentlig mest Battery av det.En annen klassiker er Galliano og kaffe + kremdott. Skal drikkes i små shotglass før kaffen blir kald. Ha ei spiseskje nedi gallianoen så den ikke blander seg med kaffen du heller oppå. Halvt om halvt. 4-5 sånne så er man godt i farta, og det blir ikke kvalmt heller. Jeg takler heller ikke selve spritsmaken. Jeg greier faktisk ikke drikke ren Sprite lengre, fordi dette ble alltid brukt som blandevann i halvgod heimbrent på fjortisfester der jeg kom fra (bygde-Norge). Vi snakker om ganske hard helgefesting fra 13-17 år. Men Whiskey greier jeg alltids å trøkke i meg, selv om det ikke er det beste jeg vet. Denne drinken heter for øvrig "Hot shot", for de som måtte tenke at den hørtes kjent ut. Galliano-flaskene er forresten de tøffeste flaskene noensinne Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Kjøp et par boxer Eagle øl på polet og to flasker med sitronbrus, blandes ca. 60/40 Et par isbiter til og njamm njamm..... Kan da umulig være godt.. Blande ut øl? Uff Kjøp en flaske øl og sitronbrus og test selv. Eagle har ca. 10,2% så det bli helt grei og billig rusbrus..... Endret 9. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Får vel slenge med min favoritt også. ca. 1 dl vodka (jeg foretrekker Smirnoff, Vikingfjord funker også ganske greit) Etter å ha hatt i vodka hiver jeg i 3-4 isbiter (viktig å ha disse i etterpå, siden det blir enklere å få rett mengde vodka) Fyll på med eplenektar til glasset er nesten fullt. Topp det hele med 7up og rør om :-) Mengden nektar og 7up kan varieres etter alt etter hvor mye bobler du vil ha i drinken. (Og ja, det må være 7up, Sprite gir for mye slim i halsen ) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 for slenge det jeg kan drikke med sprit da: - 3-5cl Sprit - Knuste isbiter - Battery Jeg ser ikke helt poenget med å blande sprit og Red Bull. Red Bull er MYE dyrere per cl enn Battry og begge smaker kjemisk likt...og godt! Dessuten, lettere å få tak i Battery Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Prøv å drikk vodkamerket Koskenkorva. Det smaker kjempe godt! Jeg pleide pine meg gjennom shots med annen vodka. Men med Koskenkorva har jeg byttet ut shotteglasset med kjøkkenglass. Anbefales. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Beste drink: Vodka+RedBull= VodkaRedbull= NAMNAM! smaker dritgodt så lenge du kompenserer mengdene. ca 3cm vodka til 10cm redbull...... kan drikke det som saft.... Beste Shot: ha en 3-4 poser tyrkisk pepper drops i en kjele med ca 5dl vann, varm vannet og vent til dropsene smelter og blander seg med vannet, NB: vannet må ikke koke. så heller du vodka i et shotteglass og har oppi resten med tyrkiskpeppervann. ca 50/50 mengde. = Tyrker= veldig god shot uten noe som helst ettersmak. god shot: ha salt på hånden og en sitronbåt forran deg. ta saltet på tungen, shot vodkaen bit i sitronen. også uten ettersmak. Endret 9. mai 2005 av Henrik2k Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 god shot: ha salt på hånden og en sitronbåt forran deg. ta saltet på tungen, shot vodkaen bit i sitronen. også uten ettersmak. ehh..man skal jo bruke Tequila til dette! Salt åpner porene i tunga, Tequila går rett i porene og dermed fort i blodet og sitronen lukker porene igjen. Har ikke noe med smaken å gjøre.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kjøp et par boxer Eagle øl på polet og to flasker med sitronbrus, blandes ca. 60/40 Et par isbiter til og njamm njamm..... Kan da umulig være godt.. Blande ut øl? Uff Shandy heter det, drikkes ofte av engelskmennene. Alltid hatt lyst til å prøve det, har servert det jævli mange ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå