Gå til innhold

Ny pc intel eller amd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville gått for intel jeg, men du er amd fan, jeg er intel fan. Jeg går for intel pga intel gir mer stabilitet for pengene. Selv om amd yter og presser mer ut av pr mhz, det bryr meg midt mellom bena. Betal heller 1000 kr mer og få pcen stabil, enn og bruke mange tusen lapper på og oppgradere pga ustabiliterer. Min mening!

Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig fornøyde men min xp 3200 men ser nok ut som jeg går for en intel som du har men støtter den sån 64bits xp drit? eller er ikkke noe vits å tenkte på? men men kan noe forklaer meg det med ram cl og sån drit?:D

Lenke til kommentar

Hele 6xx serien til Intel har EM64T dvs. støtte for 64bit

Forklaring finner du her: 64-bit avmystifisert

Extended Memory 64-bit Technology (EM64T) er Intels implementasjon av AMDs 64-bit-instruksjonssett, AMD64. Instruksjonene er 100% kompatible med AMD64.

(Minner også om at vi har en egen kategori for diskusjon omkring konkrete pc kjøp, når du har bestemt deg for cpu produsent ;))

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Den har støtte for 64bit windows xp ja. Det med CL og minne, skal du bruke pcen til overklokking, litt hard overklokking så burde du ha ett minne med lav latency. altså lav e timings.

Men skal du ha veldig lave timings på ddr2 brikker må du nok bruke en del penger, vet faktisk ikke hva det laveste man får på DDR2.

Lenke til kommentar
Ville gått for intel jeg, men du er amd fan, jeg er intel fan. Jeg går for intel pga intel gir mer stabilitet for pengene. Selv om amd yter og presser mer ut av pr mhz, det bryr meg midt mellom bena. Betal heller 1000 kr mer og få pcen stabil, enn og bruke mange tusen lapper på og oppgradere pga ustabiliterer. Min mening!

Gammel mye det at et AMD system er mer ustabilt en et Intel sysyem, og idag stemmer det overhodet ikke!

For den prisen en Pentium 4 640 (3,2Ghz) koster får du en Athlon 64 3500. Den er raskere i de aller fleste programmer, og særlig spill.

Varmeutvikling er også en grunn til å velge AMD over Intel, da Pentium 4 prosessorene blir meget varme.

Konklusjonen min: Hvorfor betale ekstra for intel når du får AMD prosessor som både er raskere, billigere og like stabil!

Lenke til kommentar
Gammel mye det at et AMD system er mer ustabilt en et Intel sysyem, og idag stemmer det overhodet ikke!

For den prisen en Pentium 4 640 (3,2Ghz) koster får du en Athlon 64 3500. Den er raskere i de aller fleste programmer, og særlig spill.

Varmeutvikling er også en grunn til å velge AMD over Intel, da Pentium 4 prosessorene blir meget varme.

Konklusjonen min: Hvorfor betale ekstra for intel når du får AMD prosessor som både er raskere, billigere og like stabil!

Kan egentlig si meg enig der, men en kar som meg sitter ikke og spiller wow 24/7. Er ikke kresen på fps, men jeg har ingen problemer med å dra de nyeste spill glatt, ingen programmer går sakte, alt går glatt til mitt bruk.

Bruker for det meste pcen til webdesign osv, sjeldent jeg spiller. Men jeg liker og holde meg oppdatert i hardware. Og jeg har alltid gått for intel.

Lenke til kommentar

jacoweb: Så du ville fortsatt betalt mer for å få dårligere ytelse, bare for å støtte Intel? Sånne ting synes jeg er så teit. Men det er bare min mening. Jeg støtter heller det beste produktet for mine behov. Mye greiere det, slipper jeg å angre på kjøp ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...