Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

planlegging og bygging av nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tenker på et bedrifts nettverk med ca 30 clienter og en server. det er snakk om folholdsvis store data mengder som skal overføres. er det noen spesielle faktorer jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar

først å frems burde du velge kvalitet. kjøp en GBit switch til backbone og så ville jeg kjøpt cisco 2950 switcher mot brukerenne. Mulig du ikke trenger backbone når det er så få brukere, men det kommer litt ann på hvordan avstandene og plasseringene mellom maskinene er.

Lenke til kommentar

Enig med Alos, her bør du kjøpe en skikkelig switch. Skal du ha ip telefoni bør du satse på en cisco 3750 ellers kan du ta 2950.

Du kan fint velge SUN eller HP switch og. Skal brukerne ha tilgang til internett trenger du en firewall. Et billig alternativ er og bruke smoothwall på en gammel pc. Dette kan du gjøre midlertidlig for og så se etter andre løsninger senere.

Du må også sørge for og ha gode backup rutiner.

Lenke til kommentar
Enig med Alos, her bør du kjøpe en skikkelig switch. Skal du ha ip telefoni bør du satse på en cisco 3750 ellers kan du ta 2950.

Du kan fint velge SUN eller HP switch og. Skal brukerne ha tilgang til internett trenger du en firewall. Et billig alternativ er og bruke smoothwall på en gammel pc. Dette kan du gjøre midlertidlig for og så se etter andre løsninger senere.

Du må også sørge for og ha gode backup rutiner.

går fint å kjøre ip telefoni på cisco 2950. Her jeg jobben er nettet for det meste bygget opp av cisco 2950. Vi har omtrent 500 Nortel Networks ip telefoner.

Endret av alos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...