pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal du ha stabilitet kjører du Resin Nei, da kjører du FreeBSD. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal du ha stabilitet kjører du Resin Nei, da kjører du FreeBSD. Resin er ikke et operativsystem Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal du ha stabilitet kjører du Resin Nei, da kjører du FreeBSD. Resin er ikke et operativsystem Nei, så vidt jeg vet er Resin en webserver (?) utgitt under GPL (som er veldig bra), men jeg trodde det bare var tilgjengelig under GNU/Linux-miljøet. Er ikke sikker, bare mente å ha lest det. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 1. Midtstille siden i nettleseren. Føler at den blir på en måte trengt opp i hjørnet.2. Ha litt mellomrom mellom toppen av nettleseren og selveste siden. 3. Forandre litt på fargene når det gjelder skriften. Føler at den kanskje ikke vises så godt som man kunne ja tenkt seg. 4. Den hvite hoveren som kommer over knappene er en god ide men synes det ble litt rart med runde fine kanter på linkene og fikk en firkantet hvit boks bak. Takk for noen pos. tilbakemeldinger fra deg, Kimthoma Så til punktene dine, som forsåvidt er greie. 1. Den er midtstilt. Hvilken nettleser bruker du? 2. Det er mellomrom mellom toppen av nettleseren og selve siden. 3. Fargevalg og det skal jeg forandre på ja. Ser selv at det ikke er de mest heldige kombinasjonene jeg har operert med hittil. 4. Har tenkt på dette selv. Lurer på om jeg skal lage knappene mindre også, da de tar for mye oppmerksomhet slik de er nå. Til de som hadde problemer med login kan det også være den gratis redirect-tjenesten som ødelegger. Adressen som kan brukes er http://84.118.43.114:8080 Da skal den hvertfall fungere fint i IE. Har fått rapportert at javascriptet ikke fungerer 100% i FiireFox dog.. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Den er ikke midtstilt i Netscape 7.2. Prøvde siden i OSX/Safari, OSX/IE og OS9/Konquerror - der funker ikke javascript for å lage nye brukere. Hvorfor i alle dager kan du ikke ha en vanlig link? :-) Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Den er ikke midtstilt i Netscape 7.2. Prøvde siden i OSX/Safari, OSX/IE og OS9/Konquerror - der funker ikke javascript for å lage nye brukere. Hvorfor i alle dager kan du ikke ha en vanlig link? :-) Okey, da må jeg se på det også Hvorfor i alle dager kan du ikke bruke IE 6 Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Hvorfor i alle dager kan du ikke bruke IE 6 Derfor! Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Times new roman er en utrlig stygg skrifttype. Bruke Tebuchet MS, arial eller noen andre. Ikke ha hvit skrift på den bagrundsfargen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Times new roman er en utrlig stygg skrifttype. Bruke Tebuchet MS, arial eller noen andre. Nåja, den er bare stygg på skjerm, men kan faktisk gjøres pen likevel. Problemet med skrifttypen er at den er så oppbrukt, mest på grunn av at den ble oppfunnet på 20-tallet for avisen New York Times. Det samme kan man også se på skrifttypen Arial (Helvetica på Mac), den er brukt alt for mye av designere som rett og slett ikke gidder å lete etter andre sans-serif-skrifttyper... Synd, men sant. Ang. TNR på skjerm, ikke minst web, kan man tweake den litt med CSS; minke letter-spacing, pluss en god del andre ting. Det jeg liker med TNR i forhold til en annen mye brukt serif-skrifttype (i hvertfall i det siste), nemlig Georgia, er at den har penere tall. De er liksom ikke så fancy som Georgia sine, noe som fører til et penere å renere inntrykk på siden... Dette er mine meninger, man må jo selvfølgelig ikke være enig Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jepp, Times new roman er til papir, ikke skjerm. Etter min mening. (Jeg må inrømme at den kan se fin ut på noen sider, med litt tilpasset design) Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Hei, bumper denne igjen jeg. Ble "ferdig" med prosjektsiden 27. mai, dvs. det var da ikke mer tid til koding før innlevering. Hvis noen er interesserte i å se hvordan det ble til slutt kan de gå inn på http://84.118.43.114:8080 (evd. http://matchup.redirectme.net om ikke ipen skulle funke). Husk at dette er mitt første møte med .NET og photoshop. Har lært veldig mye mens jeg lagde denne siden, bl.a. at det ikke er noen vei utenom skikkelige stilark uansett hvor lett det er å sette properties i Visual Studio. (Funker greit med IE, men ikke for FF, Opera osv.) Siden fungerer desverre kun med IE da det ikke var tid til å gjøre den funksjonabel i andre nettlesere.. For å logge inn å prøve ut siden: Brukernavn: gjest passord: gjest Endret 4. juni 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Å herregud, haha, er dette seriøst? Uansett, grafikken er ikke akkurat fin, prøv å kikk igjennom noen sider så får du kanskje ett blikk på hvor grafiske elementer ligger idag. Endret 4. juni 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Å herregud, haha, er dette seriøst?Uansett, grafikken er ikke akkurat fin, prøv å kikk igjennom noen sider så får du kanskje ett blikk på hvor grafiske elementer ligger idag. Tar gjerne kritikk, men som du kanskje ikke har fått med deg så er ikke design det helt store på denne siden nei... Lære seg .NET og Photoshop på 1,5 mnd er ikke akkurat god tid. Noen kan designe, noen kan programmere. Edit: Ja, har sett på noen sider nå i ettertid og ser at designet kanskje ikke er det råeste for å si det sånn.. Har mer å lære på dette området ser jeg. Endret 4. juni 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det kunne jo faktisk blitt bra hvis systemet ble pakket inn i et godt design.... Det første som slår meg når jeg kommer inn på siden er logoen. Hva skal den egentlig forestille? ser ut som en pil som peker mot et opp-ned kors, noe som gir uheldige asossiasjoner. Det neste som slår meg er fargevalget. En merkelig blanding av rosa og blått. Ikke bare er det grelle farger som skjærer i øynene, men i tillegg er det nesten umulig å lese hva som står på knappene. Som flere allerede har påpekt; Times New Roman gjør seg ikke på skjermen. En annen ting er at siden ikke henger sammen, dette gjør at hele greia blir rotete og uoversiktelig. At siden er "Internet Explorer 6 Optimized", er ikke akkurat noe å skrive hjem om. Telleren er klemt oppi et hjørne og den eneste grunnen til at du legger merke til den er fordi den skiller seg totalt ut fra resten av siden. Det ble en del negativt her, men håper du lærte noe av det. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Det kunne jo faktisk blitt bra hvis systemet ble pakket inn i et godt design.... Det første som slår meg når jeg kommer inn på siden er logoen. Hva skal den egentlig forestille? ser ut som en pil som peker mot et opp-ned kors, noe som gir uheldige asossiasjoner. Det neste som slår meg er fargevalget. En merkelig blanding av rosa og blått. Ikke bare er det grelle farger som skjærer i øynene, men i tillegg er det nesten umulig å lese hva som står på knappene. Som flere allerede har påpekt; Times New Roman gjør seg ikke på skjermen. En annen ting er at siden ikke henger sammen, dette gjør at hele greia blir rotete og uoversiktelig. At siden er "Internet Explorer 6 Optimized", er ikke akkurat noe å skrive hjem om. Telleren er klemt oppi et hjørne og den eneste grunnen til at du legger merke til den er fordi den skiller seg totalt ut fra resten av siden. Det ble en del negativt her, men håper du lærte noe av det. Ja, tar til meg både negative og prositive kommentarer! Det er jo gull verdt med tilbakemeldinger på hva follk vil ha. Kommer ikke til å gjøre noe mer på denne siden, men vil helt klart ta det med meg videre. Kommer etterhvert til å lage noen sider hvor jeg fokuserer på design og ikke funksjoner for å bli bedre på dette med design. Det med hakekors-assosiasjonene var absolutt ikke meningen nei! Fargevalget er kanskje ikke helt toppers nei, men læreren la visst ikke vekt på det sa hun, bare at hun fant fram på siden, og det regner jeg med at man ikke har så store problemer med (med mindre man da mener typografien er på trynet [knappetekst som du nevner..]). Bruker ikke times roman, men sans-serif og BritannicBold. Sistnevnte kommer jeg ikke til å bruke igjen. IE 6 Optimized er det heller ikke noe å gjøre med nå, men vil så klart ta hensyn til dette senere. Har blitt en del negativt ja, men det lærer jeg jo av som sagt. Får komme bedre tilbake senere når det gjelder designen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Kutt ut «IE-optimalisering», fjern frames, endre grafikken din og bump tråden på nytt. Les på htmldog hvordan du lager en webside. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Kutt ut «IE-optimalisering», fjern frames, endre grafikken din og bump tråden på nytt. Les på htmldog hvordan du lager en webside. Godt tips Forresten, det er vel bare lov med 4 linjer i signaturen Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Kutt ut «IE-optimalisering», fjern frames, endre grafikken din og bump tråden på nytt. Les på htmldog hvordan du lager en webside. Godt tips Forresten, det er vel bare lov med 4 linjer i signaturen Ja, er visst det. Og jeg ser at jeg har byttet om på de to nederste også... Hmmm, ville så gjerne hatt med Fedora på listen... Får vel finne på noe. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Kutt ut «IE-optimalisering», fjern frames, endre grafikken din og bump tråden på nytt. Les på htmldog hvordan du lager en webside. Godt tips Forresten, det er vel bare lov med 4 linjer i signaturen Ja, er visst det. Og jeg ser at jeg har byttet om på de to nederste også... Hmmm, ville så gjerne hatt med Fedora på listen... Får vel finne på noe. Hvor finne du egentlig infoen over det der? Skulle gjerne prøvd å sette opp flere server typer, har bare prøvd Apache og ISS med og uten php+mysql Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå