Kenti Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Heisann, Har et prosjekt på skolen nå, og har valgt å skrive et prosjekt i ASP.NET. M.a.o. er jeg litt "noob" på akkurat dette området. Driver å lager en webside nå, og det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra "utenforstående". Hadde vært fint om noen gidder å registrere seg på siden og prøve ut funksjonene der, og si i fra om de er noe som bør gjøres anderledes (som det sikkert er). Har satt opp en Windows-server hos meg selv, så vet ikke hvor bra den takler opptil flere brukere på en gang OBS! Foreløpig må man ha en nettleser som tillater "cookies" for å kunne logge inn på Match-Up. Dette kan man aktivere ved å til "Tools/Egenskaper" -> "Internet Options/Alternativer for internett" -> "Privacy/Personvern" og sette innstillingen på denne til low. Adressen for de som har lyst til å sjekke ut siden er: http://84.118.43.114:8080 Demobruker: Brukernavn: gjest Passord: gjest PS! Det er en uferdig prototyp foreløpig. Endret 10. mai 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Synes du skulle lage en demo-bruker som vi kunne bruke Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal vi komme med tilbakemeldinger på designet, eller bare asp-delen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Anbefaler deg å installere et LAMP-system. Er i de fleste tilfeller mer sikkert og effektivt. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Det var vel bare designet jeg tenkte på i første omgang kanskje. Kodedelen ser dere vel mindre til. Dessuten er ikke siden helt ferdig for å si det sånn. Men er fint med noen tilbakemeldinger nå, slik at jeg ikke fortsetter på "gal vei" om noe skulle være helt på jordet. Har opprettet en demo-bruker nå: Brukernavn: gjest Passord: gjest Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) dobbel-post. Endret 9. mai 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Anbefaler deg å installere et LAMP-system. Er i de fleste tilfeller mer sikkert og effektivt. Hva er det? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Utrolig simpel side Fargene er kjedelige 90tallsfarger, for matte Typografi = 0 Logoen kunne vært gjort mer utav. Syns dette var litt for slapt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Har du laget systemet selv eller har du brukt et slikt asp "click and drag" program? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 0 sammenheng mellom siden og logoen. Først da jeg kom inn på siden trodde jeg at header/logo var en banner for en annen webside... Du må for all del ikke glemme brandingbrandingbranding!! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Anbefaler deg å installere et LAMP-system. Er i de fleste tilfeller mer sikkert og effektivt. Hva er det? Linux, Apache, MySQL og PHP. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Dumt å bruke php når oppgaven skrives i asp.net da... Lenke til kommentar
Manoz Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tok meg flere dager å finne login linken og når jeg endelig fant den funka ikke gjest? Designet var rart. Som han PiRANhA sa, logoen ser ut som et banner for en annen side Der det står "Brukermeny" ser jeg du har funnet den mest utydlige pixlemannfontent ever. Sammer med footeren. Å du mr. drange_net, hvorfor skal han bruke apache å php? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Å du mr. drange_net, hvorfor skal han bruke apache å php? Flamebait? Vel, det finnes tusenvis av gode grunner til å velge frie programmer fremfor proprietære og det finnes veldig mange grunner til å velge Apache fremfor IIS. PHP har i tillegg flere funksjoner enn ASP. orsus: Han sa han hadde valgt å skrive oppgaven i ASP, derfor tenkte jeg han burde tenke seg om og velge på nytt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Nevn en ting? Når det gjelder sikkerhet, så har det seg slik at Apache er mer brukt enn IIS, og likevel finnes det færre sikkerhetshull i Apache (bare for å knuse «Windows er mest brukt»-argumentene som ville dukket opp). Sikkerhetshullene i Apache har vært mye mindre destruktive enn de som har kommet for IIS. Apaches sikkerhetshull har i tillegg blitt fikset mye kjappere enn de til ISS, og dette mye på grunn av at Apache har en åpen kildekode som ikke baserer sikkerhet på «security through obscurity», i motsetning til Microsoft. Det er vel de som husker sikkerhetshullet i MS SSH? Når det gjelder diskusjonen om fri programvare vs. proprietær, finnes der også tusenvis av gode argumenter, men jeg tror det blir litt for off topic... Netcraft har en del statistikk på forskjellige webservere. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Skal du ha stabilitet kjører du Resin Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kommer dette prosjektet til å forbli et skoleprosjekt, eller skal du faktisk vurdere det seriøst? I såfall, finn på noe originalt. Når det kommer til layout ser jeg ikke mye positivt. Og hva er det som feilier menyene? De virker ikke, og har heller ikke :hover. Typografien er, som er annen påpekte, elendig! Kjipe font og blass farge som er tubng å lese. Har du bare to farger på pc'en din? Nå var jeg litt frekk, men det må sies at de du har valgt var mindre pene. Synes allikevel at dette er et imponerende skoleprosjekt, gitt at du har skrivet scriptene selv.. Stå på videre og få noen andre til å lage utseende. Man er jo tross alt flink til forskjellige ting. Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hehe, her raste det noen litt krasse tilbakemeldinger på designet, men jeg ba jo om det. Jeg har aldri drevet særlig mye med web-design. Det er programmering som faller meg nærmerst, men fikk opp øynene mer for web-delen etter at jeg begynte å titte på asp.net. Hva som er best at det ene og det andre er det helt klart forkjellige meninger om, så det kan dere sikkert ta i de andre trådene som omfatter det. Men jeg setter pris på alle tilbakemeldingene, og det må tydeligvis gjøres noen forandringer på typografien her for å si det sånn. Tok meg flere dager å finne login linken og når jeg endelig fant den funka ikke gjest? Da må jeg gjøre login-linken mer tydelig ja! Leste du forsiden? Du må tillate cookies for å få logget inn foreløpig. Det skal forandres på så klart, da det helt klart er tungvint. Der det står "Brukermeny" ser jeg du har funnet den mest utydlige pixlemannfontent ever. Sammer med footeren. Okey, da skal jeg bytte ut den. Bra jeg har brukt Themes på mesteparten av siden Ingardj: Det kommer nok til å forbli et skoleprosjekt. Har egentlig hatt veldig liten tid til koding da en veldig stor del av prosjektet går på selve dokumentstyringen. Har vel kodet 1 mnd ca, og da skal har jeg måttet lære meg ASP.NET fra scrath på egenhånd. Synes allikevel at dette er et imponerende skoleprosjekt, gitt at du har skrivet scriptene selv..Stå på videre og få noen andre til å lage utseende. Man er jo tross alt flink til forskjellige ting. Hehe, takk for det. Mesteparten av tiden har gått til akkurat dét ja. Utseende er ikke det jeg er sterkest på akkurat nå, men prøver å jobbe med saken PS! Baserer dere tilbakemeldingene på det dere har sett på forsiden, eller er det noen som også har logget inn og sett på resten? Endret 9. mai 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Må bare si at jeg synes det er flott gjort det du har gjort hittil. Synes mange kritiserer på feil grunnlag. At dette er noe du ikke har gjort så mye er vel kanskje ikke noen tvil om. Jeg er i samme båt som deg. Siden er sikkert noenlunde slik du kunne ha tenkt deg den. Og da synes jeg du skal fullføre den slik du vil. Men at du kanskje kan ta noen av tilbakemeldingene med deg. Gjøre noen mindre justeringer. Hvis man skal skifte designet helt tror jeg heller ikke det vil være så gøy å fortsette med siden. Man skal jo føle at man lager noe selv. Men ett par småting vil jeg personlig ha gjort noe med. 1. Midtstille siden i nettleseren. Føler at den blir på en måte trengt opp i hjørnet. 2. Ha litt mellomrom mellom toppen av nettleseren og selveste siden. 3. Forandre litt på fargene når det gjelder skriften. Føler at den kanskje ikke vises så godt som man kunne ja tenkt seg. 4. Den hvite hoveren som kommer over knappene er en god ide men synes det ble litt rart med runde fine kanter på linkene og fikk en firkantet hvit boks bak. Til slutt. Disse punktene er MINE synspunkter og sier ikke at du skal gjøre noe med dem bare ett lite tips Siden blir sikkert bra den når du selv blir fornøyd med resultatet! Mange her som har sterke meninger uten å klare å moderere seg når de kritiserer. Hilsen: Kimthoma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå