Krankemot Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) I går fikk jeg meg mitt første kamera til konfirmasjonen, D70 med 18 -70 mm objektiv og i dag var jeg ute og tok bilder av dyrene våre i bakgården. her er bilde av hanefar: http://home.no.net/snobjorn/images/hanefar%20crop.jpg Endret 9. mai 2005 av psilocybe Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Et bilde av katten vår, Gråpus: mulig jeg burde beskjere det mer? http://home.no.net/snobjorn/images/grapus%20crop.jpg Endret 8. mai 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Mulig du burde legge ut bildene i mindre størrelse ihvertfall... Må vente evigheter på et bildet av katten deres... Og det gidder jeg desverre ikke. Og hanebildet blir veldig ødelagt av den sykkelen som står rett bak hanen. Endret 9. mai 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 sånn nå er bildet mindre jeg skal fjerne sykkelen i bakgrunnen av hanen nå. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Hanebildet er langt ifra mindre.... Og forresten. Likte ikke kattebildet. Hvorfor ta bildet av rompa på en katt? likte det ikke i det hele tatt... Endret 9. mai 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Helt greie dokumentasjon-bilder (les: se, jeg har en katt/hane), men ikke noe mer enn det. Hane-bildet blir ødelagt av mye rot i bakgrunnen (sykkel, kost, kostebrett). Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 hmh, det er mine aller første bilder da, og jeg har fotoshoppa vekk sykkelen og kostebrettet i bakgrunnen nå... Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Vet ikke hvordan bildet av hanen ble etter fjerning av sykkelhjulene. Men du har litt lite plass forran hanen. Den beveger seg ut av bildet. Hadde du ventet litt, eller valgt et annet sted å ta bildet, kanskje du hadde sluppet masse fotoshop-arbeide. Litt planlegging , altså Gråpus: Jeg likte i grunnen godt den kreative fotograferingen. Tatt der og da. Det er viktig å våge andre løsninger enn rett på . Fortsett med det. Og du har fått deg en kjempe-gave til konfirmasjon. Bruk den så mye du kan. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 heer er hanebildet , jeg fjenert alt bak og erstattet med halm jeg... og resiza litt http://home.no.net/snobjorn/images/HANEFAR2.jpg Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Ingen hanebilde der? Ta deg heller en tur ut i bakgården og knips noen nye bilder. Kanskje det blir mye bedre resultat da Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Ingen hanebilde der?Ta deg heller en tur ut i bakgården og knips noen nye bilder. Kanskje det blir mye bedre resultat da ja, kanskje det Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Gratulerer med nytt kamera! Fortsett med å ta masse bilder. Akkurat disse to bildene ga meg ikke så masse, men du har i alle fall to gode motiver å ta bilde av. Siden du tydeligvis har PS, så ville jeg også prøvd å fått frem litt mer farger i bildene. Og siden du har både hane, katt og digitalkamera så ville jeg heller prøvd å ta flere bilder, enn å klone bort større områder i PS. Og så er sollys viktig for utendørsbilder. Christopher Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Gratulerer med nytt kamera! Fortsett med å ta masse bilder. Akkurat disse to bildene ga meg ikke så masse, men du har i alle fall to gode motiver å ta bilde av. Siden du tydeligvis har PS, så ville jeg også prøvd å fått frem litt mer farger i bildene. Og siden du har både hane, katt og digitalkamera så ville jeg heller prøvd å ta flere bilder, enn å klone bort større områder i PS. Og så er sollys viktig for utendørsbilder. Christopher ikke undervurder vi har hund og sau også ja, øvelse gjør mester skal kjøpe meg et macro objektiv, er facinert av detaljer. Endret 9. mai 2005 av norma_saw Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Grattis med nytt kamera! Det er som er gennnialt med digital kamera er at du kan bare sette på all servo og ta bilder i en heug, så bare slenge dem inn på pc og ta nye :-) Det er bare å knipse, noen må jo bli bra Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. mai 2005 Del Skrevet 14. mai 2005 Hanebildet: Et stort no-no er skygge på hovedmotivet. Skyggen på høyresiden av hanen ødelegger hele bildet. Føler vinkelen er for mye ned på hanen. Burde kanskje ta det mer på nivå med den, eller stå nede i bakken fra hanen og ta bilde oppover. Du vil ha landskap bak den, ikke bare masse jord. Den går å tråkker mellom sykler osv. Burde være på en stor åpen plass. Er jo kongen tross alt. Grattis med nytt kamera! Keep it up! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå